Abstract:
Koçluk, bireyi ulaşmak istediği hedeflere yönlendiren, sürekli öğrenme
ve kendini geliştirmeyi sağlayan etkili bir süreçtir. Eğitim koçluğunda,
öğrencilerin hedeflerini gerçekleştirmesi ve akademik performansını
yükseltmesi amaçlanmaktadır.
Araştırmanın amacı, eğitim koçluğunun öğrencilerin ders başarısı ve
sınav performansı üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Araştırmanın
örneklemi, 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Trabzon’daki devlet
okullarında öğrenimlerini sürdüren ve TEOG sınavına hazırlanan 116
(yüzonaltı) sekizinci sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Öğrencilerden
58’i deney ve 58’i kontrol grubunu oluşturmaktadır.
Bu araştırma, uygulamaya dayalı deneysel bir araştırma olması nedeniyle
farklılık göstermektedir. Araştırmadan elde edilen bulgular, eğitim
koçluğunun öğrencilerin akademik başarısını artırdığını göstermektedir