DSpace Repository

BİÇİMLENDİRİCİ DEĞERLENDİRMEYE DAYALI EDİTÖRLÜK ÇALIŞMASININ İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN YAZILI ANLATIM BAŞARILARI ÜZERİNE ETKİSİ Y

Show simple item record

dc.contributor.author KARA, Ülkü Eda
dc.date.accessioned 2023-06-16T11:22:25Z
dc.date.available 2023-06-16T11:22:25Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/9596
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı biçimlendirici değerlendirmeye dayalı editörlük çalışmasının ilkokul öğrencilerinin yazılı anlatım başarıları üzerine etkisini araştırmaktır. Araştırmada verilerin toplanması, analiz edilmesi ve yorumlanması aşamalarında nicel ve nitel araştırma metotlarının bir arada kullanıldığı karma yöntem araştırmalarından açıklayıcı karma desen kullanılmıştır. Açıklayıcı karma desenin kullanıldığı bu araştırmanın nicel boyutunda öntest-sontest kontrol gruplu yarı deneysel desen, nitel boyutunda durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu İstanbul ili Gaziosmanpaşa ilçesinde bir devlet ilkokuluna devam eden 32 ilkokul üçüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmaya 12 hafta devam edilmiştir. Deney grubundaki öğrencilerle Türkçe dersi kapsamında yazma öğrenme alanına yönelik yapılan uygulamalarda ‘’biçimlendirici değerlendirmeye dayalı editörlük çalışmasına’’ yer verilmiş, kontrol grubundaki öğrencilerle ise bu derste herhangi bir müdahalede bulunulmamış ve Türkçe dersi öğretim programına bağlı olarak yazma etkinlikleri sürdürülmüştür. Araştırmanın nicel verileri 6+1 Analitik Yazma Değerlendirme Ölçeği ile nitel verileri ise yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılarak toplanmış ve analiz edilmiştir. Nicel verilerin analizi t- testi, Mann Whitney- U testi kullanılarak yapılmıştır. Nitel verilerin analizinde ise çalışma sonunda deney grubu öğrencileriyle yapılan görüşmeler ile öğrencilerin editörlük çalışmasına yönelik söylemleri değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre biçimlendirici değerlendirmeye dayalı editörlük çalışmasının ilkokul öğrencilerinin yazılı anlatım başarı düzeylerini arttırmada etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu çalışma sonucunda öğrencilerin yazılı metin oluştururken konu seçimi, anlatım, yazım kuralları ve noktalama işaretleri, kelime ve cümle seçimi, harf ve kelimelerin doğru yazımına daha fazla özen gösterdikleri görülmüştür. Ayrıca yazılı metin oluşturma sürecinde öğrencilerin aktifleştirilmesiyle sürecin eğlenceli hale vi dönüştürülmesinin öğrencilerin yazı yazmaya karşı olumlu tutum geliştirmeleri üzerinde etkili olmuştur. Bu çalışmadaki biçimlendirici değerlendirme etkinlikleriyle öğrencilerin bilişsel ve devinişsel gelişimleri arttırılmıştır tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES tr_TR
dc.subject Yazılı Anlatım Başarısı tr_TR
dc.subject Biçimlendirici Değerlendirme tr_TR
dc.subject İşbirlikli Öğrenme Yöntemi tr_TR
dc.subject Akran Öğretimi Tekniği tr_TR
dc.subject Teknoloji Destekli Öğretim tr_TR
dc.title BİÇİMLENDİRİCİ DEĞERLENDİRMEYE DAYALI EDİTÖRLÜK ÇALIŞMASININ İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN YAZILI ANLATIM BAŞARILARI ÜZERİNE ETKİSİ Y tr_TR
dc.title.alternative BİÇİMLENDİRİCİ DEĞERLENDİRMEYE DAYALI EDİTÖRLÜK ÇALIŞMASININ İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN YAZILI ANLATIM BAŞARILARI ÜZERİNE ETKİSİ Y tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account