DSpace Repository

KENT TANITIMINDA TURİZM DANIŞMA BÜROLARININ BİLGİLENDİRME TASARIMI AÇISINDAN İNCELENMESİ: ANTALYA ÖRNEĞİ

Show simple item record

dc.contributor.author YELKİ, Pınar Tuğçe
dc.date.accessioned 2023-06-15T11:19:22Z
dc.date.available 2023-06-15T11:19:22Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/9565
dc.description.abstract Görsel kimlik kent tanıtımında en etkili iletişim aracıdır. Kentin tarihini, kültürünü ve dokusunu yansıtan görsel kimlikler insanların belleklerinde kolayca yer edinir. Görsel kimlik tasarımlarında en önemli kriter ise sade ve anlaşılır olmaktır. Görsel kimliği oluşturmak için ilk adım kenti simgeleyen sade ve anlaşılır bir logo tasarımı ortaya çıkarmaktır. Kentin görsel kimliği için oluşturulan logo daha sonra kent tanıtımında kullanılacak olan tüm çalışmalarda yer alır. Kente dair tanıtım dökümanlarında logo ve tasarım açısından bütünlük sağlanmaya çalışılır. Daha sonra kent tanıtımında oldukça büyük önem taşıyan turizm danışma büroları devreye girer ve çalışmaların ziyaretçilere ulaşmasında işlevsel olarak rol oynar. Turizm danışma büroları kentlerin görsel kimliğini, bilgilendirme tasarımı uygulamaları ile ziyaretçiler aktarır. Bu nedenle kent ve ziyaretçiler arasında iletişimin sağlanması yönünde en önemli görevi turizm danışma büroları üstlenir. Bu tez çalışmasında Antalya ve ilçelerinde yer alan turizm danışma bürolarına yönelik bilgilendirme tasarımı uygulamaları için önerilerde bulunulmuş olup, mevcut durumun iyileştirilmesine yönelik çözüm önerileri sunulmuştur. Çalışmanın yöntemi yerinde gözlem ve literatür taraması olarak belirlenmiştir. Çalışmada yazar tarafından çekilen fotoğraflar ve toplanan dökümanlar ile hem Avrupa’da hem de Antalya’da yer alan turizm danışma bürolarının mevcut durumu tespit edilmiştir. Çalışmanın amacı Antalya’da yer alan turizm danışma büroları için örnek bir bilgilendirme tasarımı uygulaması gerçekleştirmektir. Antalya için önerilen bilgilendirme tasarımı uygulaması, Avrupa kentlerinde yer alan turizm danışma bürolarının uyguladığı bilgilendirme tasarımı çalışmalarının yerinde gözlemlenmesi sonucunda ortaya çıkmıştır. Antalya ve Avrupa kentlerindeki turizm danışma büroları, bilgilendirme tasarımı açısından karşılaştırılmış olup, eksikliklerin ve benzerliklerin neler olduğu tespit edilmiştir. Tezin bulgular ve değerlendirme bölümünde önerilen tasarımlarda, ilk olarak Antalya ve ilçeleri için görsel kimlik çalışması gerçekleştririlmiştir. Daha sonra dijital medya, doküman, çevresel grafik ve infografik tasarımlarının tümünde, görsel kimlik bir bütünlük içerisinde ele alınmıştır. Çalışmanın sonuç kısmında ise Antalya ve ilçelerinde yer alan turizm danışma büroları için önerilen bilgilendirme tasarımı uygulamaları, işlevsellik bakımından yorumlanmış ve diğer kentlerde de uygulanabilir bir tasarım çalışması haline dönüştürülmesi konusu tartışılmıştır. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES tr_TR
dc.subject Kent tr_TR
dc.subject Turizm tr_TR
dc.subject Bilgilendirme tr_TR
dc.subject Tasarımı tr_TR
dc.title KENT TANITIMINDA TURİZM DANIŞMA BÜROLARININ BİLGİLENDİRME TASARIMI AÇISINDAN İNCELENMESİ: ANTALYA ÖRNEĞİ tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account