dc.description.abstract |
Görsel kimlik kent tanıtımında en etkili iletişim aracıdır. Kentin tarihini, kültürünü
ve dokusunu yansıtan görsel kimlikler insanların belleklerinde kolayca yer edinir.
Görsel kimlik tasarımlarında en önemli kriter ise sade ve anlaşılır olmaktır. Görsel
kimliği oluşturmak için ilk adım kenti simgeleyen sade ve anlaşılır bir logo tasarımı
ortaya çıkarmaktır. Kentin görsel kimliği için oluşturulan logo daha sonra kent
tanıtımında kullanılacak olan tüm çalışmalarda yer alır. Kente dair tanıtım
dökümanlarında logo ve tasarım açısından bütünlük sağlanmaya çalışılır. Daha sonra
kent tanıtımında oldukça büyük önem taşıyan turizm danışma büroları devreye girer
ve çalışmaların ziyaretçilere ulaşmasında işlevsel olarak rol oynar. Turizm danışma
büroları kentlerin görsel kimliğini, bilgilendirme tasarımı uygulamaları ile
ziyaretçiler aktarır. Bu nedenle kent ve ziyaretçiler arasında iletişimin sağlanması
yönünde en önemli görevi turizm danışma büroları üstlenir. Bu tez çalışmasında
Antalya ve ilçelerinde yer alan turizm danışma bürolarına yönelik bilgilendirme
tasarımı uygulamaları için önerilerde bulunulmuş olup, mevcut durumun
iyileştirilmesine yönelik çözüm önerileri sunulmuştur. Çalışmanın yöntemi yerinde
gözlem ve literatür taraması olarak belirlenmiştir. Çalışmada yazar tarafından çekilen
fotoğraflar ve toplanan dökümanlar ile hem Avrupa’da hem de Antalya’da yer alan
turizm danışma bürolarının mevcut durumu tespit edilmiştir. Çalışmanın amacı
Antalya’da yer alan turizm danışma büroları için örnek bir bilgilendirme tasarımı
uygulaması gerçekleştirmektir. Antalya için önerilen bilgilendirme tasarımı
uygulaması, Avrupa kentlerinde yer alan turizm danışma bürolarının uyguladığı
bilgilendirme tasarımı çalışmalarının yerinde gözlemlenmesi sonucunda ortaya
çıkmıştır. Antalya ve Avrupa kentlerindeki turizm danışma büroları, bilgilendirme
tasarımı açısından karşılaştırılmış olup, eksikliklerin ve benzerliklerin neler olduğu
tespit edilmiştir. Tezin bulgular ve değerlendirme bölümünde önerilen tasarımlarda,
ilk olarak Antalya ve ilçeleri için görsel kimlik çalışması gerçekleştririlmiştir. Daha
sonra dijital medya, doküman, çevresel grafik ve infografik tasarımlarının tümünde,
görsel kimlik bir bütünlük içerisinde ele alınmıştır. Çalışmanın sonuç kısmında ise
Antalya ve ilçelerinde yer alan turizm danışma büroları için önerilen bilgilendirme
tasarımı uygulamaları, işlevsellik bakımından yorumlanmış ve diğer kentlerde de
uygulanabilir bir tasarım çalışması haline dönüştürülmesi konusu tartışılmıştır. |
tr_TR |