Abstract:
2019 yılının son ayında Çin‟de ortaya çıkan Covid-19 hastalığı hızla salgına
dönüĢmüĢ ve tüm dünyayı etkisi altına alması ile pandemi olarak ilan edilmiĢtir.
Hastalık tüm dünya ülkelerinin sağlık, ekonomi ve toplumsal alanlarında oldukça
büyük hasarlar bırakarak ilerlemeye devam etmektedir.
ÇalıĢmanın amacı; pandemi öncesinde de tüketici tarafından oldukça
benimsenmeye baĢlanmıĢ olan internet üzerinden yapılan alıĢveriĢlerin pandemi
sürecinde ne yönde seyir gösterdiği ve pandemi sonrasındaki süreçte nasıl Ģekil
alacağının incelenmesidir.
ÇalıĢmanın ilk bölümünde, pandemi kavramı üzerinde durulmuĢ, 2019 Covid 19 pandemisinin seyri, Türkiye ve dünyada alınan tedbir ve önlemler ile pandemi
sonrası toplumsal ve teknolojik dönüĢüme değinilmiĢtir.
Ġkinci bölümde, pandemi sürecinin dünya ve Türkiye ekonomisi üzerindeki
etkilerine ve devletler tarafından alınan tedbir ve önlemlere değinilerek, iĢletmeler ile
çalıĢanlar üzerinde yarattığı etkilerden bahsedilmi ve pandemi sonrası ekonomik
dönüĢüm konusuna yer verilmiĢtir.
Üçüncü bölümde, internet üzerinden yapılan alıĢveriĢin süreci ve internet
bankacılığı anlatılmıĢ, Covid-19 pandemisinin bu alanlarda yarattığı etki ve
değiĢiklikler incelenmiĢtir.
Dördüncü bölümde ise, Covid-19 pandemi sürecinin internet alıĢveriĢi
üzerindeki etkisi konusu anlatılmıştır