Abstract:
Dijital reklam; geleneksel reklama göre bireylerin ilgisini onlara bazı deneyimler
yaşamalarını sağlayarak ve doğrudan hedefe yönelik olarak dikkat çekmektedir. Bu
sayede tüketici pazarlama sürecinin bir parçası haline gelmektedir. Dijital reklamın
yaygınlaşması kozmetik markalarını da harekete geçirmiştir. Günümüz medyasının
geleneksel medyadan yeni medyaya geçerken, markaların kullandığı reklamların da
gelenekselden, dijitale geçmesi bağlamında, satış ve pazarlamanın yeni medyaya
uyarlanmasının önemi vurgulanmaktadır. Gelecek açısından önemine bakıldığında,
hedef kitleye hızlı ve doğrudan ulaşmasıdır. Yeni dönemde dijital medyanın
geleneksel medyaya göre daha çok tercih edilmesi, reklam veren reklamcılar ve reklam
ajanslarındaki reklamcılar, internetin iyi sonuçlar veren bir reklam ortamı olarak
görülmesi, internetin ürün, marka ve hizmetlerin, hedef kitlesi temel alındığında daha
fazla tercih edilmeye başlanmasının etkisi büyüktür. Bireyler internete ulaşabildikleri
sürece interneti alış-veriş yapmak için çok rahat kullanabilmektedirler. Bu tezde,
kozmetik markalarının yeni medyayla gelen dijital reklamı kullanımı bağlamında
örneklem olarak Kiko markası incelenecektir. Bu incelemede yöntem olarak içerik
analizi kullanılacaktır.