Abstract:
Bu çalışma Kuzey Irak'ta bulunan lise düzeyi sınıflarda ingilizce öğretmenleri tarafından kullanılan motivasyon stratejilerini tanımlamaya çalışmaktadır. Bu durumda problem öğretmenin kullandığı öğretim yöntemlerindedir; çünkü öğretim yöntemleri öğrencilerin yabancı dil öğrenim motivasyonlarını etkilemektedir. Bazı öğretmenlerin motivasyon stratejilerini kullanmada deneyim sahibi olmamaları öğrencilerin motivasyonunu düşürmektedir. Bu sebepten dolayı çalışmanın amacı Kuzey Irak'taki ingilizce öğretmenlerini yönlendirebilecek motivasyon strateji türlerini bulmaktır. Ayrıca,bu çalışma öğrencilerin öğretmenlerinin eğitim yöntemleri hakkındaki görüşlerini de ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Çalışmaya 3 araştırma sorusu yön vermektedir.Sonrasında anketler aracılığı ile toplanılan bilgiler analiz edilmiştir.Sonuçlar göstermektedir ki : İngilizce öğretmenlerinin çoğu ingilizce dili eğitiminde motivasyon stratejilerini verimli bir şekilde kullanamamaktadır. Bu arada ,öğretmenlerin çoğu müfredatı tüm açılardan onaylamaktadır ve müfredatın İngilizce dili eğitiminde öğrencileri yeteri kadar motive ettiğini düşünmektedirler.