DSpace Repository

FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLERİNİN, ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUMLARI İLE ÖZYETERLİLİKLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ

Show simple item record

dc.contributor.author TUFAN, Zeynep
dc.date.accessioned 2021-06-24T07:32:46Z
dc.date.available 2021-06-24T07:32:46Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/9200
dc.description.abstract Bu araştırmada; Fen Bilgisi Öğretmenlerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarıyla özyeterlilik algıları; cinsiyet, yaş, görev yapılan okul türü, okuldaki pozisyon, mesleki görev yılı, en son mezun olunan öğretim programı değişkenleri açısından incelendi. Bu araştırmanın örneklemi İstanbul İli Başakşehir ilçesinde görev yapmakta olan toplam 103 (E:30 K:73) Fen Bilgisi öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmada, “Ögretmen Özyeterlilik Ölçegi” ile “Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği” uygulandı. Araştırma sonucunda Fen Bilgisi öğretmenlerinin mesleki görev yılı, yaş, görev yapılan okul türü ve cinsiyete göre özyeterlilik inancı ve mesleki tutum anket sorularında anlamlı biçimde farklılık olduğu belirlendi. Özyeterlilik ve alt başlıklarında meslek görev yılının etkili olduğu, tutum da ise okul türünün önemli olduğu tespit edildi. Ayrıca öğretmenlerin özyeterlilik inancıyla mesleğe yönelik tutumları arasında pozitif yönde orta düzeyde bir korelasyon olduğu tespit edildi. tr_TR
dc.subject Fen bilgisi öğretmenliği tr_TR
dc.subject öğretmenlik mesleğine yönelik tutum tr_TR
dc.subject özyeterlilik tr_TR
dc.title FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLERİNİN, ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUMLARI İLE ÖZYETERLİLİKLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account