DSpace Repository

İLKOKUL 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KİTAP OKUMA ALIŞKANLIKLARININ DÜZEYİ NEDİR?

Show simple item record

dc.contributor.author KARADEMİR, Murat
dc.date.accessioned 2021-06-22T08:30:00Z
dc.date.available 2021-06-22T08:30:00Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/9159
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, 2015-2016 öğretim yılında İstanbul ilinin Avrupa yakasında bulunan ilkokullardan rastgele bir şekilde seçilen ilkokullarının 4. sınıf öğrencilerinin kitap okuma alışkanlıklarını incelemektir. Araştırmada 806 öğrencinin kitap okuma alışkanlıkları üzerinde; cinsiyet farklılığı, anne ve babanın öğrenim durumu, ailenin sosyoekonomik durumu ve kardeş sayısının etkileri analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda elde edilen bulgular şöyle özetlenebilir: Kız öğrenciler erkek öğrencilere göre daha çok kitap okumaktadırlar. Annenin eğitim düzeyinin öğrencilerin kitap okuma alışkanlığını etkileme oranı babaya göre daha yüksektir. Ailenin gelir düzeyi arttıkça öğrencilerin kitap okuma alışkanlık düzeyleri de artmaktadır. Buna karşılık özel okulda eğitim alan öğrenciler ile merkez okulda eğitim alan öğrencilerin kitap okuma alışkanlığı düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık bulunmamaktadır. Ayrıca öğrencilerin kardeş sayılarına göre inceleme yapıldığında okuma alışkanlıkları önemli bir şekilde farklılık göstermektedir. tr_TR
dc.subject Anne Eğitim Düzeyi tr_TR
dc.subject Okumanın Aşamaları tr_TR
dc.subject Okuma Alışkanlığı tr_TR
dc.subject Sessiz Okuma tr_TR
dc.subject Aile Gelir Düzeyi tr_TR
dc.title İLKOKUL 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KİTAP OKUMA ALIŞKANLIKLARININ DÜZEYİ NEDİR? tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account