DSpace Repository

ARAPÇA YABANCI DİL ÖĞRETMENLERİNİN SES BİLGİSİ EĞİTİMİ VE YETERLİLİĞİNE ETKİS

Show simple item record

dc.contributor.author ALHRIRI, Aisha
dc.date.accessioned 2021-06-17T07:42:13Z
dc.date.available 2021-06-17T07:42:13Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/9067
dc.subject vurgu – tonlama – dilsel yeterlilik – uygulama yeterliliği tr_TR
dc.title ARAPÇA YABANCI DİL ÖĞRETMENLERİNİN SES BİLGİSİ EĞİTİMİ VE YETERLİLİĞİNE ETKİS tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.description.abstractol Bu araştırma yabancılara yönelik Arapça öğretme konusunun bir problemini ele almaktadır nitekim birçok çalışma ve araştırma, öğretme esnasında vurgu ve tonlamaya gereken önemin verilmediğini ve bazı öğretmenlerin dil konusunda yeterince deneyim sahibi olmadıklarını göstermektedir. Araştırmanın teorik yönü, yabancılara Arapça öğretmede ve öğretmenlerin yeterliliğinde vurgu ve tonlamanın önemini tanımayı hedeflemektedir. Çalışma vurgu ve tonlamanın etkilediği ve aynı zamanda etkilendiği dilsel ilişkileri gösterip açıklamaya dayanır. vurgu ve tonlamanın konuşma zinciri ve dili öğrenme konusundaki önemini ve dili öğretenin dil bilgisiyle ilgili deneyiminin zorunluluğunu açıklar çalaşma Bunları bilmenin öğrenenlerin doğru bir dil redinma ve bir iletişim aracı olarak dili doğru kullanmayla ilgili yeterlilikleri üzerine olan etkisini öngörmektedir. Araştırmanın pratik yönü ise, araştırmanın örnekleri Türkiye’de öğretmenlik yapan öğretmenlerden seçildi. vurgu ve tonlamanın öğretmenler açısından yabancılara Arapça öğretme konusundaki önemi ve öğretmenlerin dil bilgisi ve uygulamaları konusundaki birikimlerini öğrenmeyi hedefler. Çalışmanın sonuçları çalışmanın örneklerini oluşturan yabancılara Arapça öğretenlerin hem dil bilgisi hem de uygulamaları ile ilgili birikimlerinin orta seviyede olduğunu göstermiştir. tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account