DSpace Repository

ORGANĠZASYONLARDA Y KUġAĞI’NIN DAVRANIġ, LĠDERLĠK VE ÖRGÜTSEL BAĞLILIK AÇISINDAN ĠNCELENMESĠ- PERAKENDE SEKTÖRÜNDE BĠR ARAġTIRMA

Show simple item record

dc.contributor.author AÇIKKOL, Fehime
dc.date.accessioned 2021-06-11T08:58:23Z
dc.date.available 2021-06-11T08:58:23Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/8950
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, Y Kuşağının iş hayatından ne beklediğini ve bu beklentilerinin karşılanmadığında örgütsel bağlılığını nasıl etkileyeceğinin incelenmesidir. Kurumlar için önümüzdeki yıllarda iş dünyasını domine edecek Y kuşağının beklentilerini karşılayabilmek için sistemlerini, organizasyonlarını hazırlamaları açısından bu çalışma önem taşımaktadır. Bu çalışmada bulgulara ulaşmak amacı ile anket çalışması kullanılmıştır. Çalışma perakende sektöründe faaliyet gösteren Y kuşağı çalışanlarına uygulanmıştır. Öncelikle katılımcıları 6 soruluk bir demografi anketi uygulanmıştır. Sonra sırası ile 5‟li likert ölçeğinden oluşan liderlik, iletişim, karar verme ve motivasyon ögelerini kapsayan 36 soruluk çalışanların mevcut durumunu ve beklentilerini ölçmeyi amaçlayan anket uygulanmıştır. Son bölümde ise yine 5‟li likert ölçeğinden oluşan ve örgütsel bağlılık ve iş tatmini ölçümüne ilişkin 12 soru bulunmaktadır. Anket perakende sektöründe bulunan çalışanlara dağıtılarak offline olarak gerçekleştirilmiştir. Anket sonuçları excele girilmiştir. Ankete perakende sektöründe çalışmakta olan 204 kişi katılmıştır. tr_TR
dc.subject Y Kuşağı tr_TR
dc.subject Örgütsel Bağlılık tr_TR
dc.subject Perakende tr_TR
dc.subject 5’li Likert Ölçeği tr_TR
dc.title ORGANĠZASYONLARDA Y KUġAĞI’NIN DAVRANIġ, LĠDERLĠK VE ÖRGÜTSEL BAĞLILIK AÇISINDAN ĠNCELENMESĠ- PERAKENDE SEKTÖRÜNDE BĠR ARAġTIRMA tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account