DSpace Repository

ORTAÖĞRETİM KURUMLARI YÖNETİCİLERİNİN DEMOKRATİK OKUL KÜLTÜRÜ OLUŞTURMADA OKUL MECLİSİ PROJESİNE KARŞI TUTUMLARININ İNCELENMESİ BAHÇELİEVLER ÖRNEĞİ

Show simple item record

dc.contributor.author AKTAŞ, SÜLEYMAN
dc.date.accessioned 2021-06-09T08:43:05Z
dc.date.available 2021-06-09T08:43:05Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/8893
dc.description.abstract Demokrasi günümüzde en işlevsel ve insana değer veren yönetim biçimi olarak kabul edilmektedir. Ülkemizde demokrasi kültürünün oluşması amacıyla çalışmalar yapılmaktadır. Okul Meclisleri bu çalışmaların bir kısmını oluşturmaktadır. Öğrencilerin katılım, oy verme, tercih yapma vb. kavramlara belirli yaşlarda hâkim olması ve yaşaması, kültürün oluşmasında önemli rol oynamaktadır. Bu araştırmanın amacı ortaöğretimde görevli okul yöneticilerinin, Okul Meclisi uygulamalarına karşı görüşlerini belirlemek ve Okul Meclisleri‟nin daha sağlıklı işlemesine yönelik öneriler geliştirebilmektir. Bu araştırmada yöntem tarama modellerinden genel tarama modeli tercih edilmiştir. Araştırmanın evrenini, İstanbul İli, örneklemini ise Bahçelievler ilçesinin 2014–2015 eğitim-öğretim yılı içerisinde ortaokul ve liselerinde görev yapan yöneticileri oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri; Bahçelievler ilçesinde bulunan tüm ortaöğretim kurumlarına hazırlanan anket ve ölçekler gönderilmiştir. Veriler toplandığında 234 tane anketin yapılan çalışmanın amacına uygun bir şekilde doldurulduğu tespit edilmiştir. Araştırmanın nicel verilerin toplanması amacıyla araştırmacı tarafından ilgili alan araştırması sonucu elde edilen verilerden faydalanarak “Okul Meclisi Uygulama Ölçeği” geliştirilmiştir. Hazırlanan ölçeğin yapılan araştırmanın amacına uygunluğunu belirlemek üzere eğitim yönetimi ve denetimi alanında görev yapan öğretim üyelerinin görüşlerinden faydalanılmıştır. Öneriler doğrultusunda ölçeğe son şekil verilmiş ve uygulama için hazır hale getirilmiştir. Yapılan araştırma sonucunda “Okul Meclisi Uygulama Ölçeği” puanları incelenmiş ve cinsiyet, görev, kıdem, yönetici kıdemi ve eğitim düzeyleri arasında anlamlı düzeyde bir farkın olmadığı görülmüştür. “Okul Meclisi ile yöneticileri öğrencilerden yeni fikirler öğrenebilir.” önermesine katılımcıların çoğunluğu “Çoğunlukla Katılıyorum” ve “Tamamen Katılıyorum” seçeneğini işaretlemiştir. Yeni fikirlerin üretilmesi ve üretilen fikirlerin kullanılması önemlidir. “Okul Meclisi ile ilgili, yönetici, veli ve öğrencilerin yeterli bilgileri olmadığı için uygulama esnasında sorunlarla karşılaşılmaktadır.” önermesine katılımcıların büyük kısmı “Çoğunlukla” seçeneğini işaretlemiştir. Okul Meclisi ile ilgili, yönetici, veli ve öğrencilerin yeterli bilgileri olmadığı için uygulama esnasında sorunlarla karşılaşıldığı görülmektedir. Bu bağlamda okul yöneticilerinin okul Meclisi ile ilgili öğretmen, yönetici ve velilere yönelik seminerler düzenlemesinin uygun olacağı görülmektedir. Okul Meclisinin okul yönetimi karar alma sürecinde etkili olmaları sağlanmalıdır. tr_TR
dc.subject Demokrasi tr_TR
dc.subject Okul Meclisi tr_TR
dc.subject Yönetici tr_TR
dc.subject Katılım tr_TR
dc.subject Öğrenci tr_TR
dc.title ORTAÖĞRETİM KURUMLARI YÖNETİCİLERİNİN DEMOKRATİK OKUL KÜLTÜRÜ OLUŞTURMADA OKUL MECLİSİ PROJESİNE KARŞI TUTUMLARININ İNCELENMESİ BAHÇELİEVLER ÖRNEĞİ tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account