DSpace Repository

IMPACT OF TV ADVERTISING ON CHILDREN’S FOOD CHOICES

Show simple item record

dc.contributor.author TOUSI, Ayda SABAGHZADEH
dc.date.accessioned 2021-06-07T08:23:54Z
dc.date.available 2021-06-07T08:23:54Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/8840
dc.description.abstract Bu araştırma, TV reklamlarının, çocukların yemek seçimlerindeki etkilerine odaklanmaktadır. Bu çalışma, televizyon reklamları, çocukların televizyon seyrederken gıda tüketimi ve televizyonda gördükleri ürünleri satın alma isteklerinin araştırılması üzerine yapılmıştır Her gün, doğrudan ya da dolaylı yollardan, insanların yaşamını etkileyen yeni pazarlama yolları ortaya çıkmaktadır. Tüm gıda şirketleri çeşitli propaganda yollarını kullanarak satışlarını arttırmaya çalışmakta ve gıda reklamlarında en savunmasız kitleyi, çocukları hedef almaktadır. Bu yüzden başlarını ne tarafa çevirseler farklı bir gıda reklamı ile karşılaşıyorlar. Şirketler çocukları ürünün gerekli olduğuna inandırmaya ve çeşitli pazarlama teknikleri kullanarak ürünlerini satın aldırmaya zorlamaktalar. Teknoloji, pazarlama ve reklam panoları modern toplumları oldukça fazla etkilemektedir. Ancak; aile değerleri ve bölgenin kültürü beslenme programı üzerine önemli rol oynamaktadır. Bu çalışma sırasında çocukların beslenme alışkanlıkları, yemek yerken televizyon izlemesi sırasındaki davranışları ve süpermarketlerdeki talepleri incelenecektir. Bu amaçla, anket hazırlanmış ve 120 öğrenciye verilmiştir. Anketlerin hedef kitlesi 8 ile 11 yaşları arasında ilkokul öğrencilerinin cevapları incelenecektir. Bu anketin yapılması için İstanbul – Avcılar’da buluna DOĞA Koleji seçilmiştir. Bu çalışma, televizyon aracılığıyla yapılan gıda reklamlarının, hedef grup olarak seçilen çocuklar üzerindeki etkisini ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. TV reklamlarının çocukların, yiyecek tüketimi ve satın alma tercihleri üzerindeki etkisinin önem derecesi, T istatistiği kullanılarak ölçülecektir. Hipotezin analizinde SPSS istatistiği kullanılmaktadır. Bulgulardaki, değerlendirme ve soru formu üzerinden istatistiksel veriler üzerinde kurulan parçalarda sonuç yorumlar vardır. tr_TR
dc.subject tüketici davranışları tr_TR
dc.subject satın alma kararları tr_TR
dc.subject çocuk tüketiciler tr_TR
dc.subject TV reklamlarının satın alma üzerine etkisi tr_TR
dc.subject TV reklamları tr_TR
dc.subject gıda reklamları tr_TR
dc.title IMPACT OF TV ADVERTISING ON CHILDREN’S FOOD CHOICES tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account