DSpace Repository

RĞİTİMİN İNSANCILLAŞTIRILMASINA İLİŞKİN ÖĞRETMRN GÖTÜŞLERİNİN BELİRLENMESİ

Show simple item record

dc.contributor.author ALP, Elif
dc.date.accessioned 2021-05-10T09:02:20Z
dc.date.available 2021-05-10T09:02:20Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/8412
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı; eğitimin insancıllaştırılmasına ilişkin öğretmen görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırma genel tarama modelinde gerçekleştirilmiş betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın örneklemini İstanbul il Milli Eğitim Müdürlüğü Başakşehir ve Beylikdüzü ilçelerinde bulunan kamu ve özel eğitim kurumlarında görev yapan basit tesadüfi örnekleme yöntemine göre belirlenen toplamda 1020 öğretmen oluşturmuştur. Veriler araştırmacı tarafından beşli likert formatında geliştirilmiş 3 alt boyut ve 30 maddeden oluşan ‗Eğitimin İnsancıllaştırılmasına İlişkin Öğretmen Görüşlerinin Belirlenmesi‘ ölçeği ile toplanmıştır. Araştırmanın verileri SPSS istatistik paket programı ile analiz edilmiştir. Araştırmanın sonuçları; Eğitimin İnsancıllaştırılmasına İlişkin Öğretmen Görüşlerinin Belirlenmesi Ölçeğinin alt boyutları ile öğretmenlerin cinsiyet değişkeni arasında anlamlı bir farklılık bulunmamaktadır. Ölçeğin alt boyutları ile öğretmenlerin yaş değişkeni arasında da anlamlı bir farklılık bulunmamaktadır. Mevcut ölçeğin, insancıl eğitim hakkındaki düşünceler ve akademik sürecin insancıl eğitime yansıması alt boyutunun öğretmenlerin branş değişkenine göre farklılaştığı görülmektedir. Ön Lisans mezunu öğretmenler ile Lisans mezunu ve Yüksek Lisans mezunu öğretmenler arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Öğretmenlerin mesleki kıdemleri arasında da anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Öğretmenlerin çalıştıkları kurum değişkenine göre de anlamlı farklılıklar görülmüştür. Bu sonuçlardan hareketle öğretmenlere yönelik eğitimin, öğrenciler açısından daha anlamlı kılınması anlamına gelen eğitimin insancıllaştırılması ve insancıl eğitim ile ilgili bir takım seminerler düzenlenmelidir. tr_TR
dc.subject İnsan tr_TR
dc.subject Öğretmen tr_TR
dc.subject Eğitim tr_TR
dc.subject İnsancıl Eğitim tr_TR
dc.subject Eğitimin İnsancıllaştırılması tr_TR
dc.title RĞİTİMİN İNSANCILLAŞTIRILMASINA İLİŞKİN ÖĞRETMRN GÖTÜŞLERİNİN BELİRLENMESİ tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account