DSpace Repository

ÇAĞDAŞ YÖNETMEN KATIE MITCHELL’IN REJĠ YÖNTEMĠ

Show simple item record

dc.contributor.author SAĞIR, ismail
dc.date.accessioned 2021-04-29T07:34:35Z
dc.date.available 2021-04-29T07:34:35Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/7483
dc.description.abstract Modernizm/posmodernizm kavramlarının kısaca tanımlaması, tarihsel süreç incelemesi ve bu iki kültürel kavramın karĢılaĢtırması yapılmıĢtır. Bu kavramlar esas alınarak modern tiyatro ve postmodern tiyatronun özellikleri ortaya konmuĢ ve karĢılaĢtırması yapılmıĢtır. Modernizm/postmodernizm kavramlarındaki dönüĢüm tiyatro açısından dramatik tiyatro / postdramatik tiyatro Ģeklinde olmuĢtur. Modern (dramatik) tiyatronun en önemli yeniliklerinden olan tiyatro yönetmeni kavramının tarihsel sürecini önde gelen yönetmenler baz alınarak kısaca incelenmiĢtir. Tiyatrodaki kavramsal dönüĢüm tiyatro yönetmenlerinin metinlere bakıĢ açısı sayesinde olmuĢtur. Yönetmenlerin tiyatro oyun metinlerine bakıĢ açıları ve bunun getirdiği biçim değiĢimi vurgulanmıĢtır. Umberto Eco‘nun edebiyat metinleri için oluĢturduğu niyet kuramını tiyatro oyun metinlerine uyarlayan M. Melih Korukçu‘nun metin bazlı sınıflandırması tiyatro yönetmenlerine göre uyarladığımız bu çalıĢmada Konstantin Stanislavski, Jerzy Grotowski, Peter Brook ve Robert Wilson gibi önemli yönetmenlerin tiyatro oyun metinlerine bakıĢ açılarına göre sınıflandırılmıĢtır. Bu sayede kısaca; dramatik tiyatro kavramından postdramatik kavramına dönüĢme süreci tiyatro yönetmenliğinin tarihsel süreci ile bağdaĢtırılmıĢtır. Dramatik tiyatro ve postdramatik tiyatro kavramlarına ait tiyatro eserleri tarihsel süreçlerini tamamlamamıĢ ve günümüzde iki akıma da ait eserler üretilmektedir. Özellikle Türkiye‘de dramatik tiyatro akımına ait eserler daha fazla üretilmektedir. Tezin varsayımını oluĢturan Türkiye‘de dramatik tiyatronun etkin olması sebebiyle; bu akıma ait çağdaĢ eserler ortaya koyan tiyatro/opera yönetmeni Katie Mitchell‘in hayatı, oyunculuk tercihi, sahneleme tercihi, oyun seçimi ve bazı performanslarının incelemesi yapılmıĢtır. Türkiye‘deki tiyatro yönetmenliği eğitimi sorunsalı göz önüne alınarak çağdaĢ yönetmen Katie Mitchell‘in oyun yönetme metodolojisini yazdığı The Director‘s Craft kitabı kaynak alınarak oyun yönetme süreci anlatılmıştır. tr_TR
dc.subject Katie tr_TR
dc.subject Mitchell tr_TR
dc.subject tiyatro tr_TR
dc.subject metin tr_TR
dc.subject yönetmen tr_TR
dc.subject metodoloji tr_TR
dc.subject modernizm tr_TR
dc.subject modernizm tr_TR
dc.subject postmodernizm tr_TR
dc.subject postdramatik tr_TR
dc.subject oyun, performans tr_TR
dc.title ÇAĞDAŞ YÖNETMEN KATIE MITCHELL’IN REJĠ YÖNTEMĠ tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.description.abstractol Modernizm/posmodernizm kavramlarının kısaca tanımlaması, tarihsel süreç incelemesi ve bu iki kültürel kavramın karĢılaĢtırması yapılmıĢtır. Bu kavramlar esas alınarak modern tiyatro ve postmodern tiyatronun özellikleri ortaya konmuĢ ve karĢılaĢtırması yapılmıĢtır. Modernizm/postmodernizm kavramlarındaki dönüĢüm tiyatro açısından dramatik tiyatro / postdramatik tiyatro Ģeklinde olmuĢtur. Modern (dramatik) tiyatronun en önemli yeniliklerinden olan tiyatro yönetmeni kavramının tarihsel sürecini önde gelen yönetmenler baz alınarak kısaca incelenmiĢtir. Tiyatrodaki kavramsal dönüĢüm tiyatro yönetmenlerinin metinlere bakıĢ açısı sayesinde olmuĢtur. Yönetmenlerin tiyatro oyun metinlerine bakıĢ açıları ve bunun getirdiği biçim değiĢimi vurgulanmıĢtır. Umberto Eco‘nun edebiyat metinleri için oluĢturduğu niyet kuramını tiyatro oyun metinlerine uyarlayan M. Melih Korukçu‘nun metin bazlı sınıflandırması tiyatro yönetmenlerine göre uyarladığımız bu çalıĢmada Konstantin Stanislavski, Jerzy Grotowski, Peter Brook ve Robert Wilson gibi önemli yönetmenlerin tiyatro oyun metinlerine bakıĢ açılarına göre sınıflandırılmıĢtır. Bu sayede kısaca; dramatik tiyatro kavramından postdramatik kavramına dönüĢme süreci tiyatro yönetmenliğinin tarihsel süreci ile bağdaĢtırılmıĢtır. Dramatik tiyatro ve postdramatik tiyatro kavramlarına ait tiyatro eserleri tarihsel süreçlerini tamamlamamıĢ ve günümüzde iki akıma da ait eserler üretilmektedir. Özellikle Türkiye‘de dramatik tiyatro akımına ait eserler daha fazla üretilmektedir. Tezin varsayımını oluĢturan Türkiye‘de dramatik tiyatronun etkin olması sebebiyle; bu akıma ait çağdaĢ eserler ortaya koyan tiyatro/opera yönetmeni Katie Mitchell‘in hayatı, oyunculuk tercihi, sahneleme tercihi, oyun seçimi ve bazı performanslarının incelemesi yapılmıĢtır. Türkiye‘deki tiyatro yönetmenliği eğitimi sorunsalı göz önüne alınarak çağdaĢ yönetmen Katie Mitchell‘in oyun yönetme metodolojisini yazdığı The Director‘s Craft kitabı kaynak alınarak oyun yönetme süreci anlatılmıĢtır. tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account