DSpace Repository

ANNELERİN PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİ İLE DEPRESYON DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ

Show simple item record

dc.contributor.author Dalgıç, Seda
dc.date.accessioned 2020-01-23T07:20:31Z
dc.date.available 2020-01-23T07:20:31Z
dc.date.issued 2019-07
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/5371
dc.description.abstract Bu çalışmada annelerin problem çözme becerileri ile depresyon düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada, geçmişte olan ya da halen var olan bir durumu mevcut durumdaki hali ile betimlemeyi amaçlayan çalışmalarda kullanılan ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma kapsamında, annelerin problem çözme becerileri ve depresyon düzeyleri yaş, çocuk sayısı, eğitim durumu, çalışma durumu, medeni durum arasındaki fark arandığından nedensel bir araştırma yapılmıştır. İstanbul ili, Küçükçekmece ilçesinde yer alan iki, Kadıköy ve Ataşehir ilçelerinde yer alan bir okul öncesi okulunda öğrenim gören 233 öğrencinin annesi araştırmanın grubunu oluşturmaktadır. Okul öncesi öğrencilerin annelerinden Bilgi Formu, Problem Çözme Envanteri ve Beck Depresyon Envanteri kullanılarak veriler toplanmıştır. Analiz sürecine başlamadan önce veriler IBM SPSS 21 istatistik programına işlenmiştir. Çalışmanın alt problemleri oluşturulmuş ve alt problemlere göre ortaya çıkan veriler değerlendirilmiştir. Annelerinin depresyon puanlarının ortalamasına (=29,54) bakıldığında annelerin orta düzeyde depresyona sahip oldukları ortaya çıkmıştır. Ayrıca annelerinin depresyon düzeylerine ilişkin dağılımları incelendiğinde, 133 katılımcı annenin “Orta” düzeyde; 100 katılımcı annenin “Şiddetli” düzeyde depresyona sahip olduğu belirlenmiştir. Annelerinin problem çözme puanları ile depresyon puanları arasında ilişkinin belirlenmesi amacıyla Pearson Korelasyon analizi yapılmıştır. Yapılan Pearson Korelasyon analizleri sonuçlarına göre, problem çözme ile depresyon toplam puanları arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur (r=,354; p<.01). Problem çözme ile depresyon arasında ortaya çıkan ilişki pozitif yönde ve “zayıf” düzeyde olduğu sonucu ortaya çıkmıştır. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ tr_TR
dc.subject Depresyon tr_TR
dc.subject Problem Çözme Becerisi tr_TR
dc.subject Anne tr_TR
dc.subject Depression tr_TR
dc.subject Problem Solving Skills tr_TR
dc.subject Mother tr_TR
dc.title ANNELERİN PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİ İLE DEPRESYON DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.description.abstractol The aim of this study was to investigate the relationship between mothers' problem solving skills and depression levels. In the study, the relational screening model was used. This model is used in studies that aim to describe a past or present situation in its current state. Within the scope of the research, since the mothers' problem solving skills and depression levels were to differentiate between age, number of children, educational status, working status and marital status, a causal research was conducted. The mothers of 233 students attending two preschools in Kucukcekmece district in the city of Istanbul, one school in Kadikoy and one in Ataşehir districts constitute the study group. Data were collected from the mothers of preschool students using the Information Form, the Problem Solving Inventory and the Beck Depression Inventory. Before starting the analysis process, the data were processed into IBM SPSS 21 statistics program. The sub-problems of the study were formed and the data that emerged according to the sub-problems were evaluated. When the mean of the depression scores of mothers (29.54) was analyzed, it was found that the mothers had moderate depression levels. In addition, when the distribution of mothers' depression levels was examined, 133 participants were found to have “Moderate” levels of depression, and 100 participants had “Severe” depression. To determine the relationship between mothers' problem solving scores and depression scores the Pearson Correlation analysis was performed. According to the results of the Pearson Correlation analysis, a significant relationship was found between problem solving and depression total scores (r =, 354; p <.01). The relationship between problem solving and depression was found to be towards the positive aspect and “weak”. tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber 1 tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber 128 tr_TR
dc.identifier.bibliographictag Dalgıç, Seda, ANNELERİN PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİ İLE DEPRESYON DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ(2019), İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account