DSpace@İHÜ

THE IMPACT OF POLITICAL MARKETING ON THE VOTERS' BEHAVIOR IN AFGHANISTAN

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Barak, Hamid
dc.date.accessioned 2020-01-23T07:17:10Z
dc.date.available 2020-01-23T07:17:10Z
dc.date.issued 2019-06
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/5370
dc.description.abstract In current political world, the competition amongst politicians intending to achieve important positions by the civilians’ votes is vividly substantial. Therefore, the process of creating favorable social attitudes through a strong campaign to win the voters over in the targeted area for each candidate is highly prominent to identify their importance in reaching a specific goal. Such a campaign is usually via advertisements aiming at selling the politicians' characteristics, ideas, future plans, and leadership abilities and so on which is called political marketing. This study examined the impact of political marketing on the voters' behavior in Afghanistan. The main purpose of this research was helping to solve the problems of politicians, independent candidates and political parties in terms of having a successful campaign (political marketing) in Afghanistan. Additionally, it provided a regular framework and conclusive result for political marketing for electoral, political candidates and political parties in Afghanistan. 199 participants who were eligible to vote were selected as the participants. Utilizing a quantitative method, the required data was collected through a questionnaire. The results of the current study indicated that Personality, Economic, Culture and Political marketing were the key factors affecting the voters' behavior towards voting to a particular candidate. tr_TR
dc.language.iso en tr_TR
dc.publisher ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES tr_TR
dc.subject Political Marketing tr_TR
dc.subject Voters' behavior tr_TR
dc.subject Political parties tr_TR
dc.subject Independent candidate tr_TR
dc.subject Political campaign tr_TR
dc.subject Politik Pazarlama tr_TR
dc.subject Seçmen davranışı tr_TR
dc.subject Siyasi partiler tr_TR
dc.subject Bağımsız aday tr_TR
dc.subject Politik kampanya tr_TR
dc.title THE IMPACT OF POLITICAL MARKETING ON THE VOTERS' BEHAVIOR IN AFGHANISTAN tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.description.abstractol Mevcut siyasi dünyada önemli pozisyonlar siviller oy tarafından elde etmek niyetinde politikacılar arasında rekabet canlı bir şekilde önemli değil. Bu nedenle, olumlu sosyal tutumun hedeflediğiniz bölgede her aday için oy kazanmak için güçlü bir kampanya ile oluşturma işlemini belirli bir hedefe ulaşmada önemini belirlemek için son derece önemli. Böyle bir kampanya genellikle siyasi olarak adlandırılan siyasilerin özellikleri, fikir, gelecek planları ve liderlik yeteneklerini ve benzeri satış hedefleyen reklamlar pazarlama. Bu çalışmada Afganistan'da seçmen davranışı üzerinde siyasi pazarlama etkisini incelendi. Bu araştırmaların temel amacı politikacılar, bağımsız adaylar ve Afganistan'da başarılı bir kampanya (siyasi pazarlama) olması açısından siyasi partilerin sorunları çözmek için yardım ediyordum. Ayrıca, bu bir normal çerçeve ve kesin sonuç için seçim, siyasi adayları ve Afganistan'da siyasi partiler için siyasi pazarlama sağladı. 199 katılımcıların oy verme hakkına sahip katılımcılar seçildi. Nicel bir yöntem kullanarak, gerekli veri bir anket toplanmıştır. Geçerli çalışmanın sonuçları bu kişiliği, Ekonomi, kültür ve siyasal pazarlama doğru belirli bir aday için oy seçmen davranışı etkileyen en önemli faktörler olduğunu belirtti. tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber 1 tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber 79 tr_TR
dc.identifier.bibliographictag Barak, Hamid, THE IMPACT OF POLITICAL MARKETING ON THE VOTERS' BEHAVIOR IN AFGHANISTAN(2019), tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster