Abstract:
İletişim teknolojilerinin gelişimi ile birlikte birçok alanda dijital dönüşüm gerçekleşmiştir. Bu dönüşüm süreci tüketim alışkanlıklarında yaşanan farklılıkları beraberinde getirmiş ve değişimlere yol açmıştır. Günümüzde tüketiciler geleneksel yöntemlerin haricinde dijital ortamlar aracılığıyla yapılan tüketime yönelmiş ve tüketim artık dijital olarak yapılan bir faaliyet haline gelmiştir. Dijital tüketicilerin sayısı her geçen gün artmaya devam etmektedir. İnternet sayesinde kendilerini bilgiyle donatabilen bu kişiler istediği ürün ve hizmete istediği zaman ulaşabilmektedir. Ancak bazı durumlar tüketicilerin krizlerle karşı karşıya kalmasına yol açmaktadır. Krizin, dijital tüketicilerin satın alma davranışlarını ne yönde etkilediği ve değiştirdiği incelenmesi gereken konular olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu çalışmada, tüketicilerin kriz dönemlerinde dijital tüketimde satın alma davranışları, alışkanlıkları, tutumları ve harcamalarını nasıl şekillendirdikleri araştırılmaktadır. Bu bağlamda kriz döneminde dijital tüketimde satın alma davranış değişikliklerini ortaya koymaya yönelik yapılan çalışmada sormaca (anket) tekniği kullanılacaktır. Sormaca (anket) tekniği ile toplanan bulgular, yapılan analizler doğrultusunda ayrıntılı olarak değerlendirilecek ve yorumlanacaktır.