dc.contributor.author |
Yıldırım, Gülay
|
|
dc.date.accessioned |
2020-01-21T08:24:35Z |
|
dc.date.available |
2020-01-21T08:24:35Z |
|
dc.date.issued |
2019-08 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/5361 |
|
dc.description.abstract |
Yeni Türk Edebiyatımıza kırkın üzerinde eser kazandıran Sâmiha Ayverdi
Hanımefendi, Osmanlı Devleti’nin son dönemlerinden, kuruluş dönemine, mütareke
yıllarından, Cumhuriyet dönemine kadar tanıklık etmiş; içinde yaşamış olduğu
topraklara ve medeniyete karşı kayıtsız kalmayıp bunları neşretmiştir. Bu eserlerinde
sıkça çocukluğunun da geçtiği köşklerden, yalılardan, konaklardan ve diğer mimari
unsurlardan da bahsetmiştir. Bu mimari unsurlardan bahsederken Türk sanatının ince
zevkini okuyucularına büyük bir ustalıkla aktarmıştır. Türk Edebiyatında roman,
deneme, şehir hayatı, tarih türünde eserler vermiş, özellikle klasik şehir kültürünü
kitaplarında anlatan yazarımızın daha çok Türk mimarisi hakkında söylediklerini,
değerlendirmelerini, bilhassa 1950’den sonraki değişmeleri yorumlamasını inceledik.
Öte yandan yazarın geçmişe ve dönemine tuttuğu aynayı okuyuculara vermenin
faydalı olacağını düşünüyoruz. Bildiği gibi özellikle İstanbul, 1950’den sonra çok
değişikliklere uğramıştır. Yazarımız sadece bunların şahidi değil, aynı zamanda da
değerlendiricisidir. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |
dc.subject |
Yeni Türk Edebiyatı |
tr_TR |
dc.subject |
Sâmiha Ayverdi |
tr_TR |
dc.subject |
Mimari |
tr_TR |
dc.subject |
Sanat |
tr_TR |
dc.subject |
Türk sanatı |
tr_TR |
dc.subject |
New Turkish Literature |
tr_TR |
dc.subject |
Sâmiha Ayverdi |
tr_TR |
dc.subject |
Architectural |
tr_TR |
dc.subject |
Art |
tr_TR |
dc.subject |
Turkish art |
tr_TR |
dc.title |
SÂMİHA AYVERDİ’NİN ESERLERİNDE MİMARÎ |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
Sâmiha Ayverdi, who brought more than forty literary work to our New
Turkish Literature, witnessed from the last periods of Ottoman Empire to
İndependence period, from the cease-fire years to Rebublic period; issued these
topics by not being unconcerned to the civilization and land she lived. Also, in her
Works she often mentioned about mansion, villa and waterside residence, she spent
her childhood, and other architectural facts. While mentioning these architectural
facts, she transferred sophistication of Turkish art to readers with great skill.
Although our writer worked on novel, essay, country life and history, especially
classical city culture in her books, we have studied on mainly the writer’s statements,
evaluations about Turkish architecture, most of all her comments about the changes
after 1950. In other respects, we have thought that the mirror of our writer to the past
and her period will be useful for the readers. As known, İstanbul changed especially
after 1950. Our writer is not only the witness of these period but olso the evaluator. |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
1 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
254 |
tr_TR |
dc.identifier.bibliographictag |
Yıldırım, Gülay, SÂMİHA AYVERDİ’NİN ESERLERİNDE MİMARÎ(2019). İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |