dc.contributor.author |
Zağlı, Kübra
|
|
dc.date.accessioned |
2020-01-17T06:47:37Z |
|
dc.date.available |
2020-01-17T06:47:37Z |
|
dc.date.issued |
2019-06 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/5330 |
|
dc.description.abstract |
Sağlık ve sağlık hizmeti sunumu, insan yaĢamının sürdürülmesinde, belirli bir yaĢam
kalitesinin oluĢturulmasında ve korunmasında özel bir öneme sahiptir. Sağlık
personelinin hasta ve yakınları ile olan iletiĢimleri, hasta ve yakınlarının aldıkları
sağlık hizmetinin kalitesi, yeterliliği ve memnuniyet düzeyinin bir hastanenin
kurumsal kimliğine etkisi tartıĢılmaz bir gerçektir. Bu bakımdan, sağlık kurumlarının
hizmetlerinin kalitesinin ölçülebilmesi; elde edilen veriler doğrultusunda hizmet
kalitesini artırarak sağlık kurumlarının geleceğe dönük politika ve stratejilerini
belirlemesine önemli katkısı olacaktır.
ÇalıĢma kapsamında, özel ve kamu hastanesi ayrımında sağlık iletiĢiminin hastane
kurum imajına ve kurumsal kimliğine etkisi ortaya konulmaya çalıĢılmıĢtır. Bu
amaçla Ġstanbul içi ve çevre illerden gelerek Ġstanbul‟daki hastanelerde tedavi gören
hasta yakınlarıyla, bazı hastalardan oluĢan 400 kiĢilik örneklem grubuna anket
uygulanmıĢtır. Anket verileri SPSS‟e girilerek istatistiksel tablolar elde edilmiĢtir.
Yapılan anket çalıĢmasında sağlık çalıĢanlarının davranıĢ ve tutumlarına, hasta ve
hasta yakınlarının hastanede yaĢadıkları problemlerin, hastanenin fiziksel
koĢullarının ve imkanlarının hasta ve hasta yakınlarının özel veya kamu hastane
tercihini nasıl etkilediği ortaya konulmaya çalıĢılmıĢtır. Ayrıca bu çalıĢma, özel veya
kamu hastanesinde sağlık hizmeti alan hasta ve yakınlarının bilgi alınan iletiĢim
kanalları ve yaĢadıkları problemlerin saptanması açısından önem arz etmektedir.
AraĢtırmanın sonucuna göre hasta ve yakınlarıyla gerçekleĢtirilen iletiĢim kalitesiyle
hasta ve yakınlarının memnuniyeti arasında pozitif (olumlu) bir korelasyon söz
konusudur. Bir baĢka ifadeyle hasta ve yakınlarıyla etkin iletiĢim
gerçekleĢtirildiğinde hasta ve yakınlarının memnuniyeti de artmaktadır. Ayrıca sağlık
kurumunda yapılan alt yapısal iyileĢmelerin kalite algısını da artırdığı söylenebilir.
Bunun yanı sıra özel ve kamu hastanelerinin baĢarı düzeyi açısından hastaneler
arasında anlamlı bir fark olmadığı tespit edilmiĢtir. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |
dc.subject |
Sağlık iletişimi |
tr_TR |
dc.subject |
Kurum imajı |
tr_TR |
dc.subject |
Kurum kimliği |
tr_TR |
dc.subject |
Sağlık hizmetleri |
tr_TR |
dc.subject |
Health communication |
tr_TR |
dc.subject |
Corporate image |
tr_TR |
dc.subject |
Corporate identity |
tr_TR |
dc.subject |
Medical services |
tr_TR |
dc.title |
ÖZEL VE KAMU HASTANELERİNDE SAĞLIK İLETİŞİMİNİN HASTANE KURUM İMAJINA VE KURUMSAL KİMLİĞİNE ETKİSİ : ÖZEL VE KAMU HASTANESİ AYRIMINDA İNCELENMESİ |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
The serving of Health and medical service presentation have a specific importance
on maintaining and preserving a certain life quality and substaining human life. It is
an indisputable reality that the qualityi sufficiency and pleasure level of medical
service received by and communication of medical staff with patients and their
relatives, affect the corporate identity of an hospital. Therefore, the evolution of the
quality of medical institutions‟ services can significiantly contribute to the
improvement of service quality and future policies and strategies of medical
institutions.
In this research, it is tried to be revealed the effect of healthcare communication to
the corporate image and corporate identity of on private and public hospitals. For this
purpose, a survey study has been made on 400 participants(patients and their
relatives)who came from Ġstanbul or nearby cities and are treated in hospitals of
Ġstanbul. The Obtained data are analyzed by SPSS and constituted schemas are
interpreted. It‟s tried to be analyze how hospitals oppotunities and facilities, the
problems that patients and their relatives have faced and the medical staff‟s attitudes
and behaviours affect the prefer of private or public hospital. Additionally, the
conducteal research has importance to determine the communication channels
between hospital and patients and their communication who get medical service in
private or public hospitals.
According to findings of the research, there‟s a positive corelation between the
quality of communication with patients and their relatives and pleasure of patients
and their relatives. In other words, when medical stafss actively communicate with
patients and their relatives, the pleasure of patients and their relatives increases.
Also, it can be said that the facility and opprtunity improvements in medical
institutions increase quality perception. Besides, it is determined that private and
public hospitals have no any singificant difference in level of achievement. |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
1 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
93 |
tr_TR |
dc.identifier.bibliographictag |
Zağlı, Kübra, ÖZEL VE KAMU HASTANELERİNDE SAĞLIK İLETİŞİMİNİN HASTANE KURUM İMAJINA VE KURUMSAL KİMLİĞİNE ETKİSİ : ÖZEL VE KAMU HASTANESİ AYRIMINDA İNCELENMESİ(2019), İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |