dc.contributor.author |
Bilen, Alev
|
|
dc.date.accessioned |
2020-01-16T12:26:06Z |
|
dc.date.available |
2020-01-16T12:26:06Z |
|
dc.date.issued |
2019-06 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/5318 |
|
dc.description.abstract |
Araştırmamız ilkokul öğretmenlerinin empati düzeylerinin demografik
özelliklere göre incelenmesi amacı ile yapılmıştır. Araştırmanın evrenini 2018-
2019 eğitim-öğretim yılında İstanbul ili Zeytinburnu ilçesinde görev yapan 591
sınıf öğretmeni, örneklemi ise tesadüfi yolla seçilen okullarda görev yapan 190
sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak, Kişisel Bilgi Formu
ve Üstün Dökmen tarafından geliştirilen Empatik Beceri Ölçeği-B formu
kullanılmıştır. Güvenirlik çalışması için EBÖ-B Formu altmış deneğe iki hafta
arayla uygulamış ve r=.83 olarak bulunmuştur. Verilerin analizi SPSS programında
sıklık (Frequency), tanımlayıcı istatistik, tek yönlü varyans analizi (One Way
Anova) ve kruskall wallis varyans analizi testleri ile yapılmıştır.
Araştırmamızın sonucunda öğretmenlerin empati düzeyleri ile demografik
özelliklerinden yaş faktöründe 0,05 düzeyinde, hizmet süresi değişkeninde ise
0,01 düzeyinde anlamlı farklılık bulunmuştur. İncelenen diğer değişkenler
fakülte türü, gelir düzeyi ve oturduğu ev parametresine göre ise 0,05 düzeyinde
anlamlı farklılık bulunmamıştır.
Empati önemli bir kişilik özelliği olarak bireyin doğum sonrası gelişiminin
sağlanarak kişilik özelliklerinin önemli bir bölümünün oluşmasında etken olan sosyal
çevresi ile etkileşimi sonucunda gelişmektedir. Bununla birlikte kişilik özelliği halini
almasında ilk yakın sosyal dış çevreyi oluşturan ilköğretim sürecininde önemli
olduğu bilinmektedir. Bireyin birçok kişilik özelliği model alma sonucu
oluşabilmektedir. Bu anlamda araştırma grubunu oluşturan ilköğretim
öğretmenlerinden elde edilen sonuçlar literatürce de desteklendiği üzere olumlu
değerlendirilebilmektedir. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |
dc.subject |
Empati |
tr_TR |
dc.subject |
Sınıf öğretmeni |
tr_TR |
dc.subject |
Eğitim |
tr_TR |
dc.subject |
Empathy |
tr_TR |
dc.subject |
Primary school teacher |
tr_TR |
dc.subject |
Education |
tr_TR |
dc.title |
İLKOKUL ÖĞRETMENLERİNİN EMPATİ DÜZEYLERİNİN DEMOGRAFİK ÖZELLİKLERİNE GÖRE İNCELENMESİ (ZEYTİNBURNU-İSTANBUL ÖRNEĞİ) |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
The aim of this study was to investigate the empathy levels of primary school
teachers according to demographic characteristics. The population of the research
consists of 591 classroom teachers working in Zeytinburnu district of Istanbul in
2018-2019 academic year and 190 primary school teachers, which are teaching in the
schools that are randomly choosen. In the research, Personal Information Form and
Empathic Skill Scale-B form which developed by Üstün Dökmen were used as data
collection tools. For the validity and reliability study, EPQ-B Form was applied to
sixty subjects at two-week intervals and found to be r = .83. The analysis of the data
were analyzed by frequency, descriptive statistics, one way ANOVA and kruskall
wallis variance analysis tests in SPSS program.
As a result of the study, significant difference was found between the empathy levels
and demographic characteristics of the teachers at the age factor of 0.05 and the
duration of service variable at the level of 0.01. Additionally, no significant
difference was found at the 0.05 level according to the other variables examined,
faculty type, income level and house parameter. Empathy develops as a result of its
interaction with its social environment, which is an important personality trait that
provides an important part of personality traits by providing the individual's postnatal
development. However, it is known that it is important in the process of primary
education that constitutes the first immediate social external environment. Many
personality traits of the individual can be formed as a result of modeling.
In this sense, the results obtained from the primary school teachers in the research
group can be evaluated positively as supported by the literature. |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
1 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
78 |
tr_TR |
dc.identifier.bibliographictag |
Bilen, Alev, İLKOKUL ÖĞRETMENLERİNİN EMPATİ DÜZEYLERİNİN DEMOGRAFİK ÖZELLİKLERİNE GÖRE İNCELENMESİ (ZEYTİNBURNU-İSTANBUL ÖRNEĞİ)(2019), İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |