DSpace Repository

ÇAĞDAŞ YÖNETMEN KATIE MITCHELL’IN REJİ YÖNTEMİ

Show simple item record

dc.contributor.author Sağır, İsmail
dc.date.accessioned 2020-01-16T11:57:45Z
dc.date.available 2020-01-16T11:57:45Z
dc.date.issued 2019-09
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/5312
dc.description.abstract Modernizm/posmodernizm kavramlarının kısaca tanımlaması, tarihsel süreç incelemesi ve bu iki kültürel kavramın karĢılaĢtırması yapılmıĢtır. Bu kavramlar esas alınarak modern tiyatro ve postmodern tiyatronun özellikleri ortaya konmuĢ ve karĢılaĢtırması yapılmıĢtır. Modernizm/postmodernizm kavramlarındaki dönüĢüm tiyatro açısından dramatik tiyatro / postdramatik tiyatro Ģeklinde olmuĢtur. Modern (dramatik) tiyatronun en önemli yeniliklerinden olan tiyatro yönetmeni kavramının tarihsel sürecini önde gelen yönetmenler baz alınarak kısaca incelenmiĢtir. Tiyatrodaki kavramsal dönüĢüm tiyatro yönetmenlerinin metinlere bakıĢ açısı sayesinde olmuĢtur. Yönetmenlerin tiyatro oyun metinlerine bakıĢ açıları ve bunun getirdiği biçim değiĢimi vurgulanmıĢtır. Umberto Eco‘nun edebiyat metinleri için oluĢturduğu niyet kuramını tiyatro oyun metinlerine uyarlayan M. Melih Korukçu‘nun metin bazlı sınıflandırması tiyatro yönetmenlerine göre uyarladığımız bu çalıĢmada Konstantin Stanislavski, Jerzy Grotowski, Peter Brook ve Robert Wilson gibi önemli yönetmenlerin tiyatro oyun metinlerine bakıĢ açılarına göre sınıflandırılmıĢtır. Bu sayede kısaca; dramatik tiyatro kavramından postdramatik kavramına dönüĢme süreci tiyatro yönetmenliğinin tarihsel süreci ile bağdaĢtırılmıĢtır. Dramatik tiyatro ve postdramatik tiyatro kavramlarına ait tiyatro eserleri tarihsel süreçlerini tamamlamamıĢ ve günümüzde iki akıma da ait eserler üretilmektedir. Özellikle Türkiye‘de dramatik tiyatro akımına ait eserler daha fazla üretilmektedir. Tezin varsayımını oluĢturan Türkiye‘de dramatik tiyatronun etkin olması sebebiyle; bu akıma ait çağdaĢ eserler ortaya koyan tiyatro/opera yönetmeni Katie Mitchell‘in hayatı, oyunculuk tercihi, sahneleme tercihi, oyun seçimi ve bazı performanslarının incelemesi yapılmıĢtır. Türkiye‘deki tiyatro yönetmenliği eğitimi sorunsalı göz önüne alınarak çağdaĢ yönetmen Katie Mitchell‘in oyun yönetme metodolojisini yazdığı The Director‘s Craft kitabı kaynak alınarak oyun yönetme süreci anlatılmıĢtır. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ tr_TR
dc.subject Katie tr_TR
dc.subject Mitchell tr_TR
dc.subject Tiyatro tr_TR
dc.subject Metin tr_TR
dc.subject Yönetmen tr_TR
dc.subject Metodoloji tr_TR
dc.subject Modernizm tr_TR
dc.subject Postmodernizm tr_TR
dc.subject Postdramatik tr_TR
dc.subject Oyun tr_TR
dc.subject Performans tr_TR
dc.subject Katie tr_TR
dc.subject Mitchell tr_TR
dc.subject Theater tr_TR
dc.subject Text tr_TR
dc.subject Director tr_TR
dc.subject Methodology tr_TR
dc.subject Modernism tr_TR
dc.subject Postmodernism tr_TR
dc.subject Postdramatic tr_TR
dc.subject Play tr_TR
dc.subject Performance tr_TR
dc.title ÇAĞDAŞ YÖNETMEN KATIE MITCHELL’IN REJİ YÖNTEMİ tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.description.abstractol Brief definitions of the concepts of modernism/postmodernism and the reflections of these movements in the theater are examined. Based on these concepts, the features of modern theater and postmodern theater have been put forward and compared. The transformation of the concepts of modernism / postmodernism has been occurred as dramatic theater / postdramatic theater in terms of theater. The historical process of the concept of theater director, which is one of the most important innovations of modern (dramatic) theater, is briefly examined based on the leading directors. The conceptual transformation in theater has been made possible thanks to the perspective of theater directors on texts. The perspective of the directors on theater plays and the change in the form they bring are emphasized. M. Melih Korukçu, who adapted Umberto Eco's theory of intention for literary texts to theatrical texts, was classified according to theater directors' perspectives on theater play texts of important directors such as Konstantin Stanislavski, Jerzy Grotowski, Peter Brook and Robert Wilson. In this way, the process of transformation from the concept of dramatic theater to postdramatic concept is associated with the historical process of theater directing. Theatrical works belonging to the concepts of dramatic theater and postdramatic theater have not completed their historical processes and today both kind of works are on the stage. Particularly in Turkey, the examples of dramatic theater movement are more prefable. Forming the assumptions of the thesis due to the effect of dramatic theater in Turkey, the life, acting profile, staging preferences, play selection and examination of some of the performances of contemporary theater /opera director Katie Mitchell, who produce contemporary productions according to dramatic theatre concept, was conducted. Considering the problem of directing theater education in Turkey, managing a theatre play is explained based on the The Director‘s Craft, the book in which the contemporary director Katie Mitchell wrote about her managing methodology. tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber 1 tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber 145 tr_TR
dc.identifier.bibliographictag Sağır, İsmail, ÇAĞDAŞ YÖNETMEN KATIE MITCHELL’IN REJİ YÖNTEMİ(2019), İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account