dc.contributor.author |
Ulutürk, Sinem
|
|
dc.date.accessioned |
2020-01-16T11:39:09Z |
|
dc.date.available |
2020-01-16T11:39:09Z |
|
dc.date.issued |
2019-10 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/5310 |
|
dc.description.abstract |
The purpose of this thesis was to investigate the relationship between divorce
and parental alienation syndrome and behavioral problems.
70 people whose parents were divorced and 70 people whose parents were
married participated in this study from İstanbul. Research data was collected
through “The Baker Alienation Scale” developed by Baker, Burkhard and
Albertson-Kelly (2012) and the “Strengths and Difficulties Questionnaire
(SDQ) developed by Goodman.
According to the research findings, a significant and positive correlation was
found between the Powers and Difficulties Questionnaire total score and the
Baker Alienation Scale score (r = 691, p <.01). A significant and positive
correlation was found between the total score of the Behavioral Problems Subdimension
and the Baker Alienation Scale score (r = 548, p <.01). According to
the standardized regression coefficient (β), the relative importance of predictive
variables on alienation are behavioral problems, social behaviors, attention and
mobility, emotional problems, peer problems. When t-test results related to the
significance of regression coefficients were examined; behavioral problems,
social behaviors, attention and mobility, emotional problems were found to be a
significant predictor on alienation. Other variables had no significant effect. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |
dc.subject |
Alienation |
tr_TR |
dc.subject |
Divorce |
tr_TR |
dc.subject |
Behavioral problems |
tr_TR |
dc.subject |
Adolescence |
tr_TR |
dc.subject |
Yabancılaştırma |
tr_TR |
dc.subject |
Boşanma |
tr_TR |
dc.subject |
Davranış sorunları |
tr_TR |
dc.subject |
Ergenlik |
tr_TR |
dc.title |
11 – 18 YAŞ ARASI BOŞANMIŞ AİLE ÇOCUKLARININ VE BOŞANMAMIŞ AİLE ÇOCUKLARININ EBEVEYN YABANCILAŞTIRMA SENDROMU VE DAVRANIŞ SORUNLARININ KARŞILAŞTIRILMALI OLARAK İNCELENMESİ |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
Bu tezin amacı, boşanma ile ebeveyn yabancılaştırma sendromu ve davranış
sorunları arasında ilişki olup olmadığını incelemektir.
Araştırmaya İstanbul ilinden anne babası boşanmış 70 kişi ve anne babası
boşanmamış 70 kişi katılmıştır. Araştırmada Baker, Burkhard ve Albertson-
Kelly (2012) tarafından geliştirilen Baker Yabancılaştırma Ölçeği ve Goodman
tarafından geliştirilen Güçlük ve Güçlükler Ölçeği kullanılmıştır.
Araştırma bulgularına göre; Güçler ve Güçlükler Anketi toplam puanı ile Baker
Yabancılaşma Ölçeği puanı arasında yüksek düzeyde ve pozitif yönde anlamlı
ilişki bulunmuştur (r= 691, p<.01). Davranış Sorunları Alt Boyutu toplam puanı
ile Baker Yabancılaşma Ölçeği puanı arasında yüksek düzeyde ve pozitif yönde
anlamlı ilişki bulunmuştur (r= 548, p<.01). Standardize edilmiş regresyon
katsayısına (β) göre, yordayıcı değişkenlerin yabancılaşma üzerindeki göreli
önemi davranış sorunları, sosyal davranışlar, dikkat ve hareketlilik, duygusal
sorunlar, akran sorunları olmuştur. Regresyon katsayılarının anlamlığına ilişkin
t- testi sonuçları incelendiğinde ise; davranış sorunları, sosyal davranışlar,
dikkat ve hareketlilik,duygusal sorunlar yabancılaşma üzerinde anlamlı bir
yordayıcı olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. Diğer değişkenlerin ise önemli bir
etkisi bulunmamıştır. |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
1 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
66 |
tr_TR |
dc.identifier.bibliographictag |
Ulutürk, Sinem, 11 – 18 YAŞ ARASI BOŞANMIŞ AİLE ÇOCUKLARININ VE BOŞANMAMIŞ AİLE ÇOCUKLARININ EBEVEYN YABANCILAŞTIRMA SENDROMU VE DAVRANIŞ SORUNLARININ KARŞILAŞTIRILMALI OLARAK İNCELENMESİ(2019), İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |