DSpace Repository

INTERTEXTUALITY IN PAUL AUSTER’S NEW YORK TRILOGY

Show simple item record

dc.contributor.author Karakaya, Zeynep
dc.date.accessioned 2020-01-16T08:04:22Z
dc.date.available 2020-01-16T08:04:22Z
dc.date.issued 2019-06
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/5308
dc.description.abstract The history of humankind is inseparable from the history of art; literary works have always told the story of human condition and progress. For this reason, intertextuality, which attempts to make connections between multiple texts as well as texts and their historical, social and cultural contexts, has become a crucial theory in literature although being a relatively new one. The main source of this study, The New York Trilogy by American author Paul Auster, combining three elaborate short novels, City of Glass, Ghosts and The Locked Room, proves to be a very compatible work for intertextual theories. Seemingly, all three novels are detective stories in which the protagonists face the danger of losing their own identities while they are after some mysterious characters. Nevertheless, the novels offer a whole range of perspectives for the reader with their unusual depth of characters, subtle uses of language, repetitive patterns and rich allusions which make it impossible to overlook the fact that the process of writing is a common theme in all three of them. It is actually so dominant that the reader may feel as though all the confusion and agony suffered by the detectives were for the sake of writing itself. This study proposes that The New York Trilogy is Auster’s homage to the art of writing, depending upon the Intertextual theories and numerous works of great writers that are vital to the novels. Thus, many important theorists such as Saussure, Bakhtin, Barthes, Barth, Bloom, Eliot, Kristeva and Hutcheon will be referred to as well as plentiful intertexts alluded by the author in an attempt to make a rightful intertextual analysis of the novel. tr_TR
dc.language.iso en tr_TR
dc.publisher ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES tr_TR
dc.subject İntertextuality tr_TR
dc.subject Postmodernism tr_TR
dc.subject Detective novel tr_TR
dc.subject Parody tr_TR
dc.subject Influence tr_TR
dc.subject Writing tr_TR
dc.subject Metinlerarası tr_TR
dc.subject Postmodernism tr_TR
dc.subject Dedektif romanı tr_TR
dc.subject Parodi tr_TR
dc.subject Etkilenim tr_TR
dc.subject Yazarlık tr_TR
dc.title INTERTEXTUALITY IN PAUL AUSTER’S NEW YORK TRILOGY tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.description.abstractol Dünya tarihi, sanatın tarihi ile ayrılmaz bir bütündür; edebiyat eserleri geçmişten bugüne hep insanın durumunu ve gelişim sürecini anlatmıştır. Bu sebeple, metinlerin birbirleriyle arasındaki ve tarihi, sosyal ve kültürel bağlamlarıyla olan ilişkileri kurmaya odaklanan metinlerarası teorisi, yeni olarak görülebilecek olmasına rağmen edebi eleştiri çevresinde önemli bir yer edinmiştir. Amerikalı yazar Paul Auster’ın bu çalışmanın ana metni olan ve City of Glass, Ghosts, ve The Locked Room olmak üzere üç kısa romanı birleştiren The New York Trilogy üçlemesi, metinlerarası teoriler alanına oldukça uygun bir eser olarak görülmektedir. İlk bakışta, bu üç roman da kahramanları birtakım gizemli karakterlerin peşinde koşarken kendi kimliklerini kaybetme tehlikesiyle karşıya kalan dedektif romanları olarak karşımıza çıkıyor. Ne var ki, aslında romanlarımız alışılmadık karakter derinlikleri, ustalıklı dil kullanımları ve zengin imgelemleriyle, okuyucuya çok daha geniş bir bakış açısı yelpazesi sunuyor. Bu bağlamda, kitap yazma sürecinin üç kitapta da üstünde durulan ana tema olduğunu fark etmek kaçınılmaz hale geliyor, hatta bir noktada dedektiflerimizin yaşadıkları bütün karmaşa ve zorlukların aslında tam da yazma süreci için olduğu fark ediliyor. Bu çalışma, bağlı olduğu Metinlerarası teoriler ve kitap için hayati değer taşıyan birçok farklı yazarın önemli eserlerinden yola çıkarak Paul Auster’ın The New York Trilogy romanının özünde yazarlık sanatına bir saygı duruşu olduğu görüşünü savunmaktadır. Buradan hareketle, bu çalışma içerisinde Saussure, Bakhtin, Barthes, Barth, Bloom, Eliot, Kristeva ve Hutcheon gibi teorisyenlerin yanısıra, yazar tarafından değinilen çok sayıdaki başka eserden de bahsedilerek, romanın ayrıntılı bir metinlerarası analizi yapılacaktır. tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber 1 tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber 60 tr_TR
dc.identifier.bibliographictag Karakaya, Zeynep, INTERTEXTUALITY IN PAUL AUSTER’S NEW YORK TRILOGY(2019), İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account