DSpace Repository

SOSYAL MEDYANIN YENİ NESİL SANATÇILARA ETKİLERİ

Show simple item record

dc.contributor.author Fırat, Murat
dc.date.accessioned 2020-01-16T07:19:25Z
dc.date.available 2020-01-16T07:19:25Z
dc.date.issued 2019-05
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/5306
dc.description.abstract İlk bilgisayarın üretilmesi ile başlayan dijital teknolojinin tarihsel gelişim sürecine bakıldığında, bilgisayarların hayatın her alanına yayılması ivme kazanmıştır. Birçok alanda olduğu gibi sanatı da etkisi altına almıştır. Bilgisayar teknolojileri ile harmanlanarak ortaya çıkan dijital sanatlar, yazılım teknolojilerinin gelişmesi ile üretim, internet ve sosyal medyanın ortaya çıkması ile de sanatseverlere sunulma açısından değişim geçirmiştir. Günümüzde geleneksel yöntemlerle eser üreten sanatçılar da artık üretim aşamasındayken ya da eseri sanatseverlere sunarken teknolojiyi kullanmaya ihtiyaç duymaktadır. Bu noktadan hareketle bu araştırmada, sosyal medyanın yeni nesil sanatçılara etkisi kapsamında, dijital sanatçıların sosyal medya kullanımları ile sosyal medya platformlarından ne şekilde verim alabileceğinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada veriler sosyal medya platformlarından kullanıcı datalarını alabilen ve analiz edebilen Ritetag yazılımı ile toplanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulardan bazıları şu şekildedir: (a) Sanatçı, sosyal medya platformlarının yoğun kullanıldığı zaman dilimlerinde paylaşım yaparsa yüksek etkileşim almaktadır, (b) Sanatçı, popüler olan paylaşım etiketlerini kullanırsa yüksek etkileşim almaktadır, (c) Sanatçı, sanat galerilerinin sosyal medya platformlarını yoğun kullandığı zaman dilimlerinde paylaşım yaparsa, sanat galerileri ile daha fazla etkileşime girmektedir. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ tr_TR
dc.subject Sanat tr_TR
dc.subject Sanatçı tr_TR
dc.subject Sosyal Medya tr_TR
dc.subject Yeni Nesil tr_TR
dc.subject Dijital Sanat tr_TR
dc.subject Art tr_TR
dc.subject Artist tr_TR
dc.subject Social Media tr_TR
dc.subject Internet tr_TR
dc.subject Technology tr_TR
dc.subject Digital Arts tr_TR
dc.title SOSYAL MEDYANIN YENİ NESİL SANATÇILARA ETKİLERİ tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.description.abstractol According to the historical development of digital technology, which started with the production of the first computer, the spread of computers to every area of life has gained momentum. Digital arts, blended with computer technologies, have changed in terms of the presentation to art-lovers with the help of development of software technologies, production, internet and social media. Nowadays, artists who produce creations with traditional methods also need to use technology while they are in production or presenting the work to art lovers. From this point of view, the aim of this study is to examine how digital media artists use social media and how artists get efficiency on social media platforms in terms of the effect of social media on new generation artists. The data were collected by Ritetag software which can retrieve and analyze user data from social media platforms. Some of the findings obtained from the research are as follows: a) If the artists share the time periods in which social media platforms are heavily used, they get high interaction, b) If the artists use popular hashtags, they get high interaction, c) If the artists share posts at the time periods in which art galleries uses social media platforms intensively, the artists interact more with art galleries. tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber 1 tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber 75 tr_TR
dc.identifier.bibliographictag Fırat, Murat, SOSYAL MEDYANIN YENİ NESİL SANATÇILARA ETKİLERİ(2019), İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account