dc.contributor.author |
Fırat, Murat
|
|
dc.date.accessioned |
2020-01-16T07:19:25Z |
|
dc.date.available |
2020-01-16T07:19:25Z |
|
dc.date.issued |
2019-05 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/5306 |
|
dc.description.abstract |
İlk bilgisayarın üretilmesi ile başlayan dijital teknolojinin tarihsel gelişim sürecine
bakıldığında, bilgisayarların hayatın her alanına yayılması ivme kazanmıştır. Birçok
alanda olduğu gibi sanatı da etkisi altına almıştır. Bilgisayar teknolojileri ile
harmanlanarak ortaya çıkan dijital sanatlar, yazılım teknolojilerinin gelişmesi ile
üretim, internet ve sosyal medyanın ortaya çıkması ile de sanatseverlere sunulma
açısından değişim geçirmiştir. Günümüzde geleneksel yöntemlerle eser üreten
sanatçılar da artık üretim aşamasındayken ya da eseri sanatseverlere sunarken
teknolojiyi kullanmaya ihtiyaç duymaktadır. Bu noktadan hareketle bu araştırmada,
sosyal medyanın yeni nesil sanatçılara etkisi kapsamında, dijital sanatçıların sosyal
medya kullanımları ile sosyal medya platformlarından ne şekilde verim
alabileceğinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada veriler sosyal medya
platformlarından kullanıcı datalarını alabilen ve analiz edebilen Ritetag yazılımı ile
toplanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulardan bazıları şu şekildedir: (a)
Sanatçı, sosyal medya platformlarının yoğun kullanıldığı zaman dilimlerinde
paylaşım yaparsa yüksek etkileşim almaktadır, (b) Sanatçı, popüler olan paylaşım
etiketlerini kullanırsa yüksek etkileşim almaktadır, (c) Sanatçı, sanat galerilerinin
sosyal medya platformlarını yoğun kullandığı zaman dilimlerinde paylaşım yaparsa,
sanat galerileri ile daha fazla etkileşime girmektedir. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |
dc.subject |
Sanat |
tr_TR |
dc.subject |
Sanatçı |
tr_TR |
dc.subject |
Sosyal Medya |
tr_TR |
dc.subject |
Yeni Nesil |
tr_TR |
dc.subject |
Dijital Sanat |
tr_TR |
dc.subject |
Art |
tr_TR |
dc.subject |
Artist |
tr_TR |
dc.subject |
Social Media |
tr_TR |
dc.subject |
Internet |
tr_TR |
dc.subject |
Technology |
tr_TR |
dc.subject |
Digital Arts |
tr_TR |
dc.title |
SOSYAL MEDYANIN YENİ NESİL SANATÇILARA ETKİLERİ |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
According to the historical development of digital technology, which started with the
production of the first computer, the spread of computers to every area of life has
gained momentum. Digital arts, blended with computer technologies, have changed
in terms of the presentation to art-lovers with the help of development of software
technologies, production, internet and social media. Nowadays, artists who produce
creations with traditional methods also need to use technology while they are in
production or presenting the work to art lovers. From this point of view, the aim of
this study is to examine how digital media artists use social media and how artists get
efficiency on social media platforms in terms of the effect of social media on new
generation artists. The data were collected by Ritetag software which can retrieve
and analyze user data from social media platforms. Some of the findings obtained
from the research are as follows: a) If the artists share the time periods in which
social media platforms are heavily used, they get high interaction, b) If the artists use
popular hashtags, they get high interaction, c) If the artists share posts at the time
periods in which art galleries uses social media platforms intensively, the artists
interact more with art galleries. |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
1 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
75 |
tr_TR |
dc.identifier.bibliographictag |
Fırat, Murat, SOSYAL MEDYANIN YENİ NESİL SANATÇILARA ETKİLERİ(2019), İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |