DSpace@İHÜ

SOSYAL MEDYA FENOMENLERİNİN MARKA TUTUMUNA ETKİSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Mammadov, Sahil
dc.date.accessioned 2020-01-16T07:13:47Z
dc.date.available 2020-01-16T07:13:47Z
dc.date.issued 2019-05
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/5305
dc.description.abstract Günümüzde dijital ortamın hızlı şekilde gelişmesi, internete daha kolay ve daha ucuz erişim gibi teknik gelişmelerden kaynaklanmaktadır. İnternetin gelişmesi ve sosyal medyanın ortaya çıkması ile sosyal medya artık sadece iletişim kurmak için değil, şirketlerin kendi ürünlerini tanıtması için de kullanılmaktadır. Bu süreçte en etkili kişiler sosyal medya fenomenleri olarak belirtilmektedir. Fenomenler hedef kitlelerinin tutumlarını, ustaca kullandıkları sosyal medya mecraları üzerinde şekillendirme becerisine sahip, markaların tüketicileri ile bağ kurmasında adeta köprü görevi gören yeni medyanın, yeni ünlüleridir. Bu çalışmanın temel amacı Türkiye’de etkileyicilerin marka bilinirliğine ne kadar etki ettiğini ölçmek ve aydınlatmaktır. Çalışmanın diğer bir amacı, sosyal medya platformlarında Facebook ve Instagram'da tanıtım yapan fenomenlerin tüketicilerin satın alma kararlarına ne tür bir etki ettiğini ortaya çıkarmaktır. Söz konusu çalışmada sosyal medya fenomenlerinin marka tutumuna etkisi değerlendirilmiştir. Çalışmada sosyal medya fenomenlerinin özellikleri ve kişisel karakterlerinin tüketicilerin marka tutumuna etki eden, güven, beğenilebilirlik, uzmanlık ve homofoli bağımsız değişkenleri incelenmiş ve bilgi değişkeninin aracı etkisi değerlendirmeye alınmıştır. Türkiye ve Azerbaycan tüketicileri üzerinde yapılan araştırmanın sonuçlarına göre; tüketicilerin fenomenleri takip etmesinde bilgi güven, beğenilebilirlik, uzmanlık ve homofoli değişkenlerinin istatistiki olarak anlamlı olduğu ve bu ilişkide bilgi değişkeninin kısmi aracılık etkisi yaptığı ortaya çıkmaktadır. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ tr_TR
dc.subject Fenomen Pazarlama tr_TR
dc.subject Bilgi tr_TR
dc.subject Marka tutumu tr_TR
dc.subject Güven tr_TR
dc.subject Uzmanlık tr_TR
dc.subject Homofoli tr_TR
dc.subject Beğenilebilirlik tr_TR
dc.subject Uzmanlık tr_TR
dc.subject Marketing tr_TR
dc.subject Brand tr_TR
dc.subject Social Media tr_TR
dc.subject Advertising tr_TR
dc.subject Affectors tr_TR
dc.title SOSYAL MEDYA FENOMENLERİNİN MARKA TUTUMUNA ETKİSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.description.abstractol The rapid development of digital media today is due to technical developments such as easier and cheaper access to the Internet. With the development of the Internet and the emergence of social media, social media is not only used to communicate, but also to promote the company's own products. In this process, the most influential people are referred to as social media phenomena. Phenomenons are the new celebrities of the new media that have the ability to shape the attitudes of their target audience on the social media channels they use skillfully and serve as a bridge for brands to connect with their consumers. The main aim of this study was to measure that impact how the brand awareness in Turkey and to the impressive lighting. Another aim of the study is to reveal the effects of the promotional events in Facebook and Instagram on social media platforms to consumers' purchasing decisions. tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber 1 tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber 72 tr_TR
dc.identifier.bibliographictag Mammadov, Sahil, SOSYAL MEDYA FENOMENLERİNİN MARKA TUTUMUNA ETKİSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ(2019), İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster