dc.contributor.author |
Siviş, Sinan
|
|
dc.date.accessioned |
2020-01-14T07:32:50Z |
|
dc.date.available |
2020-01-14T07:32:50Z |
|
dc.date.issued |
2019-04 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/5296 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışma İstanbul ili Avcılar ilçesindeki devlet okullarında çalışan öğretmenlerin
çokkültürlü eğitim ilkelerine yönelik algılarının değerlendirilmesi amacıyla
yapılmıştır. Çalışmada İstanbul ili Avcılar ilçesinin farklı okulları ile farklı
kademelerinde çalışan öğretmenlere ölçek soruları yönlendirilmiş ve veriler elde
edilmiştir. Bu araştırmada öğretmenlerin çok kültürlü yeterlik algıları "Çok Kültürlü
Yeterlik Algıları Ölçeği" ile elde edilen veriler sonucu nicel analiz yöntemi ile
değerlendirilmiş ve yorumlanmıştır.
Araştırmanın bulguları genel olarak Çok Kültürlü Yeterlik Algıları Ölçeği‟nin alt
boyutları olan farkındalık, beceri, bilgi ve çok kültürlü yeterlik algısına cevap
verecek nitelikte olduğu görülmüştür. Genel araştırmaya katılan öğretmenlerin çok
kültürlü yeterlik algılarına göre “farkındalık” düzeyi Çok yüksek (65,049 ± 9,998);
“beceri” düzeyi Yüksek (59,262 ± 9,952); “bilgi” düzeyi Yüksek (33,781 ± 6,499);
“çok kültürlü yeterlik algısı” düzeyi Yüksek (158,092 ± 23,940) olarak saptanmıştır.
Araştırmanın verilerinden hareketle öğretmen algılarının , okul türü, cinsiyet, kıdem
ve öğrenim durumlarına göre farklılık gösterdiğinin tespit edildiği görülmüştür.
Öğretmenlerin çok kültürlülük kavramları hakkında çok bilgi sahibi olmadıkları
tespit edilmiştir. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |
dc.subject |
Çok Kültürlülük |
tr_TR |
dc.subject |
Çokkültürlü Eğitim |
tr_TR |
dc.subject |
Kültürel Farklılıklar |
tr_TR |
dc.subject |
Multiculturalism |
tr_TR |
dc.subject |
Multicultural Education |
tr_TR |
dc.subject |
Cultural Diversity |
tr_TR |
dc.title |
ÖĞRETMENLERİN EĞİTİMDE ÇOK KÜLTÜRLÜLÜK ÜZERİNE ALGILARININ DEĞERLENDİRİLMESİ |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
This study is conducted to determine the perceptions of teachers, working in the state
schools of Avcılar county located in İstanbul, regarding multicultural education
principles. In this study the scale items were directed to the teachers working in
different schools and levels in Avcılar, İstanbul and the data were acquired.
The perceptions of teachers‟ multicultural competence were evaluated and
interpreted through quantitative analysis method using the data obtained by
“Perceptions of Multicultural Competence Scale”.
It was seen that the findings of the research were in general qualified enough to
respond to subscales of Perceptions of Multicultural Competence Scale naming
awareness, skill, knowledge and multicultural competence perception.
According to multicultural competence perceptions of teachers attended in the
general study “awareness” level was found Very High (65,049 ± 9,998); “skill”
(59,262 ± 9,952), “knowledge” (33,781 ± 6,499) and “multicultural competence
perception” (158,092 ± 23,940) levels were found High.
The results of the research stated that the perceptions of teachers differs according to
school type, gender, length of service and educational background. It was concluded
that teachers don‟t have much knowledge about the concepts of multiculturalism. |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
1 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
107 |
tr_TR |
dc.identifier.bibliographictag |
Siviş, Sinan, ÖĞRETMENLERİN EĞİTİMDE ÇOK KÜLTÜRLÜLÜK ÜZERİNE ALGILARININ DEĞERLENDİRİLMESİ(2019), İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |