DSpace Repository

THE EFFECT OF VLOGGERS’ PERSONAL BRAND IMAGE ON COSMETIC BRAND CHOICE OF TEENAGERS

Show simple item record

dc.contributor.author Talibli, Etibar
dc.date.accessioned 2020-01-11T11:06:35Z
dc.date.available 2020-01-11T11:06:35Z
dc.date.issued 2019-04
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/5290
dc.description.abstract Günümüz dünyasında internet yoluyla pazarlama en etkili pazarlama araçlarından biri haline gelmiştir. Özellikle sosyal medyadaki vlogger’ların internet pazarlamasının dinamiklerini büyük ölçüde etkileyeceği beklenmektedir. Tüm bu etkenler düşünüldüğünde, mevcut çalışmanın amacı kozmetik sektöründeki vlogging üzerine odaklanarak ergen yaş grubundaki internet tüketicilerinin davranışlarını ve bu davranışlara yol açan faktörleri kavramsal bir çerçevede incelemek olarak belirlenmiştir. Vlogging’in vlogger’lara duyulan hayranlık yoluyla kozmetik sektöründeki ürünlerin marka imajını iyileştirmesi beklenmektedir (H1). Benzer şekilde, ergen yaş grubundaki tüketicilerin kendilerini aynı kozmetik ürünleri kullandıkları vlogger’larla özdeşleştirmeleri ve böylece bu ürünlerin marka imajının iyileştirilmesi beklenmektedir (H2). Bu bağlamda ergen yaş grubundaki 94 aktif sosyal medya kullanıcısına bir anket uygulanmıştır. Katılımcılar Türkiye’de kozmetik ürünlerle ilgili paylaşım yapan iki ünlü Instagram vlogger’ı olan Danla Biliç ve Duygu Özaslan’ın kadın takipçileri arasından seçilmiştir. Beklenildiği üzere, her iki hipotez de doğrulanmış, vlogger’lara duyulan hayranlığın kozmetik ürünlerin marka imajını iyileştirdiği tespit edilmiştir. Yine benzer şekilde, ergen yaş grubundaki tüketicilerin kendilerini aynı kozmetik ürünleri kullandıkları vlogger’larla özdeşleştirmelerinin de kozmetik ürünlerin marka imajını iyileştirdiği ortaya konmuştur. tr_TR
dc.language.iso en tr_TR
dc.publisher ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES tr_TR
dc.subject İnternet pazarlaması tr_TR
dc.subject Vlogging tr_TR
dc.subject Marka imajı tr_TR
dc.subject Özdeşleştirme tr_TR
dc.subject Hayranlık tr_TR
dc.subject Online marketing tr_TR
dc.subject Vlogging tr_TR
dc.subject Brand image tr_TR
dc.subject Identification tr_TR
dc.subject Admiration tr_TR
dc.title THE EFFECT OF VLOGGERS’ PERSONAL BRAND IMAGE ON COSMETIC BRAND CHOICE OF TEENAGERS tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.description.abstractol In today’s world, one of the most effective ways of international marketing has emerged as marketing via the internet. Especially vloggers in social media are expected to affect the dynamics of online marketing. Considering all these developments, the main purpose of the present study is to examine online consumer behaviors of teenagers in a conceptual framework and to identify the factors that affect this behavior positively or negatively, by specifically focusing on vlogging activities in cosmetics sector. Vlogging is expected to improve the brand image of cosmetic brands through admiration towards vloggers (H1). Similarly, teenagers are expected to identify themselves with vloggers that they use the same cosmetic brands with, and the brand image of these brands is expected to increase as a result (H2). A survey is applied to 94 active teenager social media users. The participants are selected among the female followers of popular Instagram vloggers in Turkey, Danla Biliç and Duygu Özaslan. In accordance with the expectations, both H1 and H2 are verified. This means that, the admiration towards the vloggers in social media also improves the brand image of the products that are used and offered by these vloggers, in the eyes of the customers. Similarly, as individuals feel themselves closer to these vloggers, their perceived brand image for the products that these vloggers promote improves. tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber 1 tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber 86 tr_TR
dc.identifier.bibliographictag Talibli, Etibar, THE EFFECT OF VLOGGERS’ PERSONAL BRAND IMAGE ON COSMETIC BRAND CHOICE OF TEENAGERS(2019), ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account