DSpace Repository

DEVELOPING A PROMOTION STRATEGY FOR A NEW PRODUCT: USING THREE FIRMS IN NIGERIA

Show simple item record

dc.contributor.author Koku Bansah, Emmanuel
dc.date.accessioned 2020-01-08T11:04:36Z
dc.date.available 2020-01-08T11:04:36Z
dc.date.issued 2018-09
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/5276
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı üç Nijerya şirketinde ürünün en baştaki fikir halinden piyasaya sürülmesine kadar geçen döneminde, yeni ürün geliştirme süreci araştırmasına odaklanmaktır. Şirketler Gıda üretim Şirketi X, sabun/deterjan üretim Şirketi Y ve pişirme şirketi olan Şirket Z’tir. Kullanılan teorik model Stage-Gate (Yeni Ürün Geliştirme) modeldir. Veri toplama süreci A/G ve farklı şirketlerden üretim ekipleri ile yapısal mülakatlara odaklandı. Mülakatlardan ve araştırma kıyaslamalarından sonra, üç şirketin ürünün en başındaki fikir üretiminden piyasaya sürülmesine kadar ki süreçte literatürde açıklanan Stage-Gate modelini izlediği ve kendi üretim süreçlerinde güncel ürün geliştirme süreçleri ve standartlarını kullandıkları ortaya çıkmıştır. Mülakatlardan elde edilen sonuçlar Colgate-Palmolive ve Unilever Plc. gibi standart şirketlerin ürün geliştirme süreçleri ile kıyas edilmiştir. tr_TR
dc.language.iso en tr_TR
dc.publisher ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES tr_TR
dc.subject Ürün Geliştirme tr_TR
dc.subject Fikir geliştirme tr_TR
dc.subject Test etme tr_TR
dc.subject Reklam ve ürünü piyasaya sürme tr_TR
dc.subject Product development tr_TR
dc.subject İdea generation tr_TR
dc.subject Testing tr_TR
dc.subject Advertisement and product launch tr_TR
dc.title DEVELOPING A PROMOTION STRATEGY FOR A NEW PRODUCT: USING THREE FIRMS IN NIGERIA tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.description.abstractol The aim of the study is focused on investigating the new product development processes involved in pushing a product from inception of the idea to full market launch of three Nigerian companies. The companies are titled Company X which is a food production company, Company Y which is a soap/detergent production company and Company Z which is a baking company. The theoretical model used is the Stage-Gate model. The data collection process focused on conducting structured interview with the R/D and production teams from the different companies. After the interview and research comparisons, it was found out that the three companies follows the model explained in the literature from idea generation to the product launch process and they made use of up to date product development processes and standards in their product processes. Results gathered from the interview were compared with other product development processes of standard companies like Colgate-Palmolive and Unilever Plc. tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber 1 tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber 79 tr_TR
dc.identifier.bibliographictag Koku Bansah, Emmanuel, DEVELOPING A PROMOTION STRATEGY FOR A NEW PRODUCT: USING THREE FIRMS IN NIGERIA(2018), ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account