Abstract:
Bu çalışmanın amacı üç Nijerya şirketinde ürünün en baştaki fikir halinden piyasaya sürülmesine kadar geçen döneminde, yeni ürün geliştirme süreci araştırmasına odaklanmaktır. Şirketler Gıda üretim Şirketi X, sabun/deterjan üretim Şirketi Y ve pişirme şirketi olan Şirket Z’tir. Kullanılan teorik model Stage-Gate (Yeni Ürün Geliştirme) modeldir. Veri toplama süreci A/G ve farklı şirketlerden üretim ekipleri ile yapısal mülakatlara odaklandı. Mülakatlardan ve araştırma kıyaslamalarından sonra, üç şirketin ürünün en başındaki fikir üretiminden piyasaya sürülmesine kadar ki süreçte literatürde açıklanan Stage-Gate modelini izlediği ve kendi üretim süreçlerinde güncel ürün geliştirme süreçleri ve standartlarını kullandıkları ortaya çıkmıştır. Mülakatlardan elde edilen sonuçlar Colgate-Palmolive ve Unilever Plc. gibi standart şirketlerin ürün geliştirme süreçleri ile kıyas edilmiştir.