DSpace Repository

Toplumsal Cinsiyet Bağlamında Erkek Kimliğinin Televizyon Reklamlarına Yansıması (Televizyon Kozmetik Reklamlarında Göstergebilimsel Çözümleme)

Show simple item record

dc.contributor.author Derince
dc.date.accessioned 2020-01-07T08:25:47Z
dc.date.available 2020-01-07T08:25:47Z
dc.date.issued 2016-04
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/5261
dc.description.abstract Toplumsal cinsiyet kavramı, kadın ve erkek arasındaki toplumsal rol farklılıklarını ortaya koymaktadır. Toplumsal cinsiyet kültürden kültüre farklılık göstermektedir. Bu farklılık gözle görülür bir kitle iletişim aracı olan televizyonda daha net görülmektedir. Televizyon reklamları toplumsal cinsiyetin yeniden üretilmesinde önemli bir yere sahiptir. Bu çalışmada kozmetik reklamlarda oluşturulan bütünce kapsamında kadın ve erkek toplumsal cinsiyet temsilleri gösterge bilimsel yöntem ile çözümlenecektir. Paris Göstergebilim Okulu ve Greimas’ın göstergebilimsel çözümlemesine göre “Yeni Dove Men” ve “Axe Dark Temptation” kozmetik reklam filmleri çözümlenmiştir. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher İstanbul Aydın Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi tr_TR
dc.subject Toplumsal Cinsiyet tr_TR
dc.subject Televizyon Kozmetik Reklamları tr_TR
dc.subject Algirdas Julien Greimas tr_TR
dc.subject Göstergebilimsel Çözümleme tr_TR
dc.subject Social Gender tr_TR
dc.subject Cosmetic Television Ads tr_TR
dc.subject Algirdas Julien Greimas tr_TR
dc.subject Semiotic Analysis tr_TR
dc.title Toplumsal Cinsiyet Bağlamında Erkek Kimliğinin Televizyon Reklamlarına Yansıması (Televizyon Kozmetik Reklamlarında Göstergebilimsel Çözümleme) tr_TR
dc.type Article tr_TR
dc.description.abstractol The concept of social gender is based on differences between masculinity and femininity. It also differs according to the various cultures. These differences between cultures are better visible in TV advertising and media. TV commercials are very important in reformation of social gender. In this study, with the help of semiotic anlysis masculinity and femininity in the TV cosmetic ads will be examined. “New Dove Men” and “Axe Dark Temptation”will be resolved with the help of semiotic analysis of Paris School Semiotics and Greimas as cosmetic ads. tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber 63 tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber 93 tr_TR
dc.identifier.bibliographictag Derince, Müşerref, Toplumsal Cinsiyet Bağlamında Erkek Kimliğinin Televizyon Reklamlarına Yansıması (Televizyon Kozmetik Reklamlarında Göstergebilimsel Çözümleme)(2016), İstanbul Aydın Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account