dc.contributor.author |
Akbulut, Deniz
|
|
dc.date.accessioned |
2020-01-07T07:39:57Z |
|
dc.date.available |
2020-01-07T07:39:57Z |
|
dc.date.issued |
2016-04 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/5259 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmada kuruluşların halkla ilişkiler birimleri tarafından basına
servis edilen basın bültenlerinin ulusal gazetelerde ne şekilde yer aldığı
sorusundan hareket edilmektedir. Amaç, halkla ilişkiler ve gazetecilik
sektörlerinin ilişkisi bağlamında, iki sektör arasında her iki tarafın yararına
dayanan bir işbirliği olduğu ve halkla ilişkiler sektörünün gazeteciler için
önemli bir haber kaynağı olarak görülmesi gerektiğini ortaya koymaktır.
Halkla ilişkiler uygulayıcısı temsil ettiği kişi ya da kuruluşun geniş hedef
kitlelerle iletişimini gerçekleştirmek için medyaya ihtiyaç duymaktadır.
Gazeteci ise dönüşen medya sahipliği ve istihdam kısıtlamaları, hızla
değişen gündem, yenilik ihtiyacı ve rekabet zorunluluğu sonucu, haber
yaratırken halkla ilişkiler uygulayıcısının kendisine sunduğu haber
konularını, görsel ve yardımcı materyalleri değerlendirme ihtiyacı
hissetmektedir. Bu görüşlerden hareketle belli kriterlere göre seçilmiş
Türkiye’nin önde gelen beş kuruluşunun 2013 yılında yayınladığı
basın bültenleri ve ulusal medyada yer alan haberleri içerik analizi ile
karşılaştırılarak basın bültenlerinin ulusal basında haber olarak ne şekilde
kullanıldığı ortaya konulmaya çalışılacaktır. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
İstanbul Aydın Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi |
tr_TR |
dc.subject |
Halkla İlişkiler ve Gazetecilik |
tr_TR |
dc.subject |
Medya İletişimi |
tr_TR |
dc.subject |
Basın Bülteni |
tr_TR |
dc.subject |
Public Relations and Journalism |
tr_TR |
dc.subject |
Media Communications |
tr_TR |
dc.subject |
Press Releases |
tr_TR |
dc.title |
Halkla İlişkiler ve Gazetecilik Sektörleri İlişkisi Bağlamında Haber Kaynağı Olarak Basın Bültenleri |
tr_TR |
dc.type |
Article |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
This study arise from the question of press releases which served to the
press by public relations units how become news in national newspapers.
The aim is, in the context of interrelation between public relations and
media sector, a collaboration between the two sectors for the benefit of
both sides and it is revealed that the public relations sector should be
seen as an important source of news for journalists. The public relations
specialist who is representing an organization or a person to implement the
wide audience needs to communicate with the media. The journalist feels
the need evaluation which is served news subjects, visual and auxiliary
materials from public relations specialist because of return to media
ownership and employment restrictions, rapidly changing agenda, the need
for innovation and competition obligations due when making news. With
these opinions will be put forward to press released how is used as news
in the national newspapers by comparison with certain criteria selected by
the Turkey’s leading five organisations issued press releases and news in
2013 with content analysis method. |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
1 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
24 |
tr_TR |
dc.identifier.bibliographictag |
Akbulut, Deniz, Halkla İlişkiler ve Gazetecilik Sektörleri İlişkisi Bağlamında Haber Kaynağı Olarak Basın Bültenleri(2016), İstanbul Aydın Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi |
tr_TR |