dc.contributor.author |
Şenkal, Yelda
|
|
dc.date.accessioned |
2020-01-07T07:14:18Z |
|
dc.date.available |
2020-01-07T07:14:18Z |
|
dc.date.issued |
2016-10 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/5257 |
|
dc.description.abstract |
Günümüzde birçok konuda gerçekleşen değişimler, kuruluşların
pazarlama anlayışlarına da yansımakta, bütünleşik çalışmalar yapmaya
yöneltmektedir. Pazarlama iletişiminden, bütünleşik pazarlama iletişimine
geçişte, her yönüyle aynı şeyi söyleyen tutarlı mesaj aktarımı öne
çıkmaktadır. Farklı öğelerin koordineli çalışmasını içeren bütünleşik
pazarlamada halkla ilişkiler ve reklam sıklıkla birlikte anılarak karşımıza
çıkmaktadır. Kuruluşun iletişim yönetimini üstlenen halkla ilişkilerin
günümüzde, pazarlama hedefleri üzerindeki etkisi artmakta, ürün ve
hizmetlerin satışını sağlamak adına reklam, tüketici ile ikna edici iletişim
kurmakta, markaya bağımlılık kılabilmektedir. Ayrı işlevler içeren bu iki
öğenin birlikte düşünülmesinde, bütünleşik çalışarak ortak dil kullanmaları
etkili olmakta, değişen pazarlama anlayışı halkla ilişkiler ve reklamı birbiri
ile koordineli çalışmalar ortaya koymaya yöneltmektedir. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
İstanbul Aydın Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi |
tr_TR |
dc.subject |
Bütünleşik Pazarlama İletişimi |
tr_TR |
dc.subject |
Halkla İlişkiler |
tr_TR |
dc.subject |
Reklam |
tr_TR |
dc.subject |
Integrated Marketing Communication |
tr_TR |
dc.subject |
Public Relations |
tr_TR |
dc.subject |
Advertising |
tr_TR |
dc.title |
Bütünleşik Pazarlama İletişim Sürecinde Halkla İlişkiler ve Reklam |
tr_TR |
dc.type |
Article |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
Changes which have appeared in so many issues have also reflected on
marketing understanding of institutions and directed them to integrated
works. In transition from marketing communication to integrated marketing
communication, the consistent message transmission is very prominent.
The public relations and advertisement in integrated marketing which
include coordinated study of different elements have oftenly come with and
appeared us. The effect of public relation which has taken responsibility of
communication management of institution has increased over marketing
targets and has established persuasive communication with consumer
with the aim of providing products and services sale via advertisement.
Furthermore, it has been able to make dependence on brand. Usage of
common language by studying integrated in thinking these two elements
including different functions together has been effective. The changing
marketing comprehension has directed public relations and advertisement
to do coordinated studies together. |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
39 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
53 |
tr_TR |
dc.identifier.bibliographictag |
Şenkal, Yelda, Bütünleşik Pazarlama İletişim Sürecinde Halkla İlişkiler ve Reklam(2016), İstanbul Aydın Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi |
tr_TR |