dc.contributor.author |
Özdemir, Zafer
|
|
dc.date.accessioned |
2020-01-03T06:29:49Z |
|
dc.date.available |
2020-01-03T06:29:49Z |
|
dc.date.issued |
2018-10 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/5241 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışma, üniversite öğrencilerinin akıllı telefon oyun tercihleri ile
cinsiyet, gelir ve akıllı telefon kullanım sıklığı arasındaki ilişkileri
belirlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışma grubunu İstanbul Gelişim
Üniversitesi ve Kocaeli Üniversitesi’nde farklı fakültelerde okuyan 405
öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama amacı ile Durdu, Tüfekçi ve Çağıltay
(2005) tarafından yapılan “Üniversite Öğrencilerinin Bilgisayar Oyunu
Oynama Alışkanlıkları ve Oyun Tercihleri” adlı çalışmada uygulanan anket
formu, akıllı cep telefonları dikkate alınarak güncellenip kullanılmış ve
katılımcılara toplamda 29 soru yöneltilmiştir. Çalışma sonucunda cinsiyet
ile daha fazla oyun oynama arasında anlamlı bir ilişki bulunmuş ve erkek
katılımcıların kadınlara oranla oyunlarını geliştirmek veya seviyelerini
yükseltmek için daha fazla para harcadıkları görülmüştür. Araştırmada
literatürü destekler nitelikte, hareket ve serüven türünde oyunların en fazla
tercih edilen oyun türleri olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. Katılımcıların
çoğu stres atmak amacıyla oyun oynadıklarını ifade etmiştir. Ayrıca ailenin
aylık geliri ile akıllı telefon kullanmaya başlama yaşı arasında anlamlı bir
ilişki olduğu, ancak ailenin aylık geliri ile akıllı telefona oyun yükleme
arasında herhangi bir ilişki bulunmadığı elde edilen bulgular arasındadır. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
İstanbul Aydın Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi |
tr_TR |
dc.subject |
Akıllı telefon oyunları |
tr_TR |
dc.subject |
Oyun tercihleri |
tr_TR |
dc.subject |
Oyun alışkanlığı |
tr_TR |
dc.subject |
Oyun türü |
tr_TR |
dc.subject |
Oyun içi kredi satın alma |
tr_TR |
dc.subject |
Smart phone games |
tr_TR |
dc.subject |
Game preferences |
tr_TR |
dc.subject |
Game habits |
tr_TR |
dc.subject |
Type of game |
tr_TR |
dc.subject |
Purchasing credits in-game |
tr_TR |
dc.title |
Üniversite Öğrencilerinin Akıllı Telefon Oyun Tercihleri ile Cinsiyet, Gelir ve Akıllı Telefon Kullanım Alışkanlıkları Arasındaki İlişkiler Üzerine İnceleme |
tr_TR |
dc.type |
Article |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
This study was carried out to determine the relationship between the
university students’ preferences of smartphone games and the gender,
income, and the frequency of smartphone use. The study group consists of
405 students studying at different faculties of Istanbul Gelişim University
and Kocaeli University. In order to collect data, a survey form that was
used in the study of Durdu, Tüfekçi and Çağıltay (2005) on Computer
Game Habits and Game Preferences of the University Students was used
with an update, considering the smart mobile phones, 29 questions were
asked to participants in total. As a result of the study, it was seen that there
was a significant correlation between gender and more game-playing and
male participants spent more money to improve their games or raise their
level compared to women. It has been found that games in the type of
animation and adventure are the most preferred types of games in both
universities and this result is supported by the literature. Most of the
participants stated that they played games in order to blow off steam. It has
been also found that there is a significant correlation between the monthly
income of the family and the age of starting to use a smartphone, however,
there is no correlation between the monthly income of the family and the
game loading for smart phones. |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
79 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
107 |
tr_TR |
dc.identifier.bibliographictag |
Özdemir, Zafer, Üniversite Öğrencilerinin Akıllı Telefon Oyun Tercihleri ile Cinsiyet, Gelir ve Akıllı Telefon Kullanım Alışkanlıkları Arasındaki İlişkiler Üzerine İnceleme(2018), İstanbul Aydın Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi |
tr_TR |