dc.contributor.author |
Çakı, Caner
|
|
dc.contributor.author |
Gazi, Mehmet Ali
|
|
dc.date.accessioned |
2020-01-03T06:16:03Z |
|
dc.date.available |
2020-01-03T06:16:03Z |
|
dc.date.issued |
2018-10 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/5239 |
|
dc.description.abstract |
Nazizm ideolojisinde, insanlar ari (üstün) ırktan olanlar ve ari ırktan
olmayanlar şeklinde iki gruba ayrılmaktaydı. Siyahiler Nazizm
ideolojisinde, ari ırk olarak görülmedikleri için Untermensch (alt insan)
olarak adlandırılmakta ve ikinci sınıf insan olarak değerlendirilmekteydi.
Naziler, Almanya’da “ırkın hijyeni” adını verdikleri politika gereği
siyahilere yönelik nefret söylemi odaklı propaganda faaliyetlerine
yönelmişti. Bu çalışmada, Calvin College Araştırma Birimi tarafından
belirlenen Nazi Almanyası’nda siyahileri konu alan farklı mizah dergilerine
ait dokuz karikatür (Sömürge İnsanları, Fransız Kültürü, ABD Ordusu,
ABD Ordusunun Amacı, Afrikalı Siyahiler, Siyahi Irk, Siyahi Pilot, İdam,
Yıkım) üzerinden Nazizm ideolojisinin siyahilere yönelik politikaları ele
alınmıştır. Çalışmada karikatürler nitel araştırma yöntemleri içerisinde
yer alan göstergebilimsel analiz metodu kullanılarak, Fransız dilbilimci
Roland Barthes’ın göstergebilim anlayışı ışığında incelenmiştir. Çalışma
sonucunda, Nazi propagandasında siyahilerin Müttefik Devletleri
tarafından ari ırkın yok edilmesi için kullanılan, düşünemeyen ve kendi
başına hareket edemeyen insanlar olarak sunulduğu bulunmuştur. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
İstanbul Aydın Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi |
tr_TR |
dc.subject |
Siyahi |
tr_TR |
dc.subject |
Propaganda |
tr_TR |
dc.subject |
Nazizm |
tr_TR |
dc.subject |
Karikatür |
tr_TR |
dc.subject |
Göstergebilim |
tr_TR |
dc.subject |
Black |
tr_TR |
dc.subject |
Propaganda |
tr_TR |
dc.subject |
Nazism |
tr_TR |
dc.subject |
Cartoon |
tr_TR |
dc.subject |
Semiotics |
tr_TR |
dc.title |
Nazi Almanyası’nda Basılan Propaganda Karikatürlerinde Siyahilerin Sunumu |
tr_TR |
dc.type |
Article |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
In the Nazism ideology, people were classified in two groups: those
who belong to the pure race and those who are not. The Africans were
called as Untermensch (lower man) because they were not seen as pure
race in the Nazism ideology and were considered as a second class man.
The Nazis made propaganda activities focused on hate speech politics
against the Africans which was called “hygiene of the race” in Germany.
In this study, nine cartoons (Colonial Peoples, French Culture, US Army,
US Army Purpose, African Blacks, Black Race, Black Pilot, Execution,
Demolition) of different humorous magazines in Nazi Germany regarding
the Nazism ideology politics towards the Africans determined by Calvin
College Research Unit were discussed. In the study, the caricatures were
examined in the light of the semiotics approach of the French Language
Scientist Roland Barthes using the semiotics analysis method in qualitative
research methods. As a result of the study, it was found that the Africans
were presented as people who are used for destroying the pure race by the
Allied Powers in the Nazi propaganda and who are unable to think and act
on their own. |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
23 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
48 |
tr_TR |
dc.identifier.bibliographictag |
Çakı, Caner, Gazi, Mehmet Ali, Nazi Almanyası’nda Basılan Propaganda Karikatürlerinde Siyahilerin Sunumu(2018), İstanbul Aydın Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi |
tr_TR |