DSpace Repository

İLKOKUL 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KİTAP OKUMA ALIŞKANLIKLARININ DÜZEYİ NEDİR?

Show simple item record

dc.contributor.author Karademir, Murat
dc.date.accessioned 2019-12-23T06:49:48Z
dc.date.available 2019-12-23T06:49:48Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/5228
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, 2015-2016 öğretim yılında İstanbul ilinin Avrupa yakasında bulunan ilkokullardan rastgele bir şekilde seçilen ilkokullarının 4. sınıf öğrencilerinin kitap okuma alışkanlıklarını incelemektir. Araştırmada 806 öğrencinin kitap okuma alışkanlıkları üzerinde; cinsiyet farklılığı, anne ve babanın öğrenim durumu, ailenin sosyoekonomik durumu ve kardeş sayısının etkileri analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda elde edilen bulgular şöyle özetlenebilir: Kız öğrenciler erkek öğrencilere göre daha çok kitap okumaktadırlar. Annenin eğitim düzeyinin öğrencilerin kitap okuma alışkanlığını etkileme oranı babaya göre daha yüksektir. Ailenin gelir düzeyi arttıkça öğrencilerin kitap okuma alışkanlık düzeyleri de artmaktadır. Buna karşılık özel okulda eğitim alan öğrenciler ile merkez okulda eğitim alan öğrencilerin kitap okuma alışkanlığı düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık bulunmamaktadır. Ayrıca öğrencilerin kardeş sayılarına göre inceleme yapıldığında okuma alışkanlıkları önemli bir şekilde farklılık göstermektedir. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ tr_TR
dc.subject Anne Eğitim Düzeyi tr_TR
dc.subject Okumanın Aşamaları tr_TR
dc.subject Okuma Alışkanlığı tr_TR
dc.subject Sessiz Okuma tr_TR
dc.subject Aile Gelir Düzeyi tr_TR
dc.subject Maternal education level tr_TR
dc.subject Reading phases tr_TR
dc.subject Reading habit tr_TR
dc.subject Quiet reading tr_TR
dc.subject Family income level tr_TR
dc.title İLKOKUL 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KİTAP OKUMA ALIŞKANLIKLARININ DÜZEYİ NEDİR? tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.description.abstractol This study investigates the reading habits of 4th grade primary school students of the 2015 – 2016 education year randomly chosen from primary schools in the European district of İstanbul. The effects of gender differences, educational level of parents and the family’s socio-economic structure on the reading habits of 806 students is analysed in the research. The outcome of the research can be summarized as follows: Female students tend to read more than their male counterparts. The effect of the mothers’ level of education on the reading habits ishigher than the fathers’ .The level of reading rises with the level of family income. However there are no significant differences in the level of reading between central state and private school students. Additionally, while investigating with regard to number of student’s brother and/ or sister the reading habits significiantly differ. tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber 1 tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber 140 tr_TR
dc.identifier.bibliographictag Karademir, Murat, İLKOKUL 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KİTAP OKUMA ALIŞKANLIKLARININ DÜZEYİ NEDİR?(2018), İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account