DSpace Repository

TASARIMCININ YARATICILIĞININ GELİŞTİRİLMESİNDE ÇİZGİNİN ETKİSİ

Show simple item record

dc.contributor.author Al Najjar, İssam
dc.date.accessioned 2019-12-15T07:22:09Z
dc.date.available 2019-12-15T07:22:09Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/5214
dc.description.abstract Her insan teknolojiyi öğrenebilir, fakat her insan sanatçı olamaz. Toplumsal bir varlık olarak tarih öncesi dönemlerden beri, önce küçük gruplar sonra örgütlenen ve büyüyen çeĢitli topluluklar içinde varlığını sürdüren insan, çevresini saran öznel ya da nesnel gerçeklikle değerlendirilir. Bu topluluklar içinden çıkan sanatçılar da bu toplumsal çevrede ve bu çevrenin kendine özgü yaĢam ve düĢünce tarzı içinde yetiĢir. Sanatçının yaratıcılığının geliĢimindeki en önemli etken çevresidir. Çünkü yaratıcılık doğuĢtan gelir ve çevreden etkilendiği oranda geliĢir. Her sanatçı yaratıcılığının boyutları doğrultusunda bu edimleri sanatsal üretimine yansıtır. Toplumsal değerleri yükseltecek, daha geliĢmiĢ ve ileri düzeyde bir yaĢam kalitesi sağlayacak, çağımız insanını yabancılaĢma tehlikesinden koruyacak en etkin yol, sanatsal üretim ve tüketimdeki nitelik ve kalitedir. Sanatsal üretim de tüketim de geliĢmiĢ bir sanat eğitimini gerektirmektedir. Son yıllarda, bilgisayar resim araçlarının yaygın kullanımı sonucunda, hızlı Ģekiller, yazılım hatları, bilgisayar teknikleri kullanılarak akademik ve akademik olmayan, genel olarak tasarım ve özel olarak da grafik tasarımlarının eğitimi ve mesleki uygulamada el resimlerin değerine dair tartıĢmalar ortaya çıkmıĢtır. Tasarım sürecinde en önemli aĢama kavramsal tasarım aĢamasıdır. “Adobe Illustrator, Corel Draw” gibi çoğu bilgisayar resim sistemleri, tasarım sürecinden daha ayrıntılı bir aĢamaya doğru gitmesine rağmen, bu alanda bazı tasarımcılar, akademisyenler ve üniversiteler, kalem, kâğıdı bırakıp tasarım fikirlerini oluĢturma sürecinde bilgisayara yönelmiĢlerdir. Bu araĢtırmada akademik tecrübelere dayanılarak, tasarım sürecindeki birincil çizgilerin (sketch) önemi, bunların tasarımcının düĢünce ve yaratıcılığı ile beceri ve sanatsal vizyonu üzerindeki etkisinin ortaya konması amaçlanmaktadır. Resim de yardımcı olan bilgisayar sistemlerin eksikliğinden dolayı el resimlerin tasarım sürecinin baĢında yapmıĢ olduğu resimlere göre verimsiz kılmaktadır. Amaç, kavramsal tasarım aĢamasında yürütülen el resimlerinin önemini belirtmektir. AraĢtırmada “Kavramsal tasarım, bilgisayar grafikleri kullanılarak gerçekleĢtirilebilirrmi?” sorusuna cevap aranacaktır. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ tr_TR
dc.subject Sanat tr_TR
dc.subject Çevre tr_TR
dc.subject Sanatçı tr_TR
dc.subject Yaratıcılık tr_TR
dc.subject Sanat eğitimi tr_TR
dc.subject Tasarımcı tr_TR
dc.subject Tasarım tr_TR
dc.subject El resimleri tr_TR
dc.subject Diyagramlar tr_TR
dc.subject Bilgisayar grafikleri tr_TR
dc.subject Kavramsal tasarım aşaması tr_TR
dc.subject Designer tr_TR
dc.subject Art tr_TR
dc.subject Environment tr_TR
dc.subject Artist tr_TR
dc.subject Creativity tr_TR
dc.subject Art education tr_TR
dc.subject Design tr_TR
dc.subject Hand sketching tr_TR
dc.subject Computer drawings tr_TR
dc.title TASARIMCININ YARATICILIĞININ GELİŞTİRİLMESİNDE ÇİZGİNİN ETKİSİ tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.description.abstractol Everybody can learn how to use technology, but this does mean that everybody can be an artist. The human, as a social creature by nature with his/her existence firstly in small communities afterwards various organized and growing societies, has been evaluated by subjective and objective reality around. The artists that come from such societies grow up in a social environment and with the societies` style of living and thought. The main factor to an artist‟s creative improvement is the environment can environment. Because some people may be born with a talent and in a good be much improved. Every artist reflects that performance on his/her artistic production according to their creative dimensions. The most effective way that enhances social values, provides more developed and advanced quality of life and at the same time protects people‟s culture from alienation is what judges an artistic production. An improved education system will automatically improve artistic production and consumption. In the last years in the design domains, specifically the graphic design either in the practical or in the academic fields; there is a trend towards the using of hand sketching instead of technology in the design process. While until now there is a huge use of technology in the design process. In the basic steps in the design process the hand sketches are a must. However, in this times some designers skip using the sketches and start directly by computer programs (Adobe illustrator ,Corel draw etc..) this affect in the quality of the design work. From my experience as academician, I am looking to explore the importance of hand sketching in the design process and to what extent it affects in the critical thinking skills of the designer and its importance to present his visual and creative skills. Additionally, I am discussing how the computer programs affect in the design process especially in the first steps of the design and what are the positives and the negatives sides of using them. tr_TR
dc.identifier.bibliographictag Al Najjar, İssam, TASARIMCININ YARATICILIĞININ GELİŞTİRİLMESİNDE ÇİZGİNİN ETKİSİ(2016), İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account