dc.contributor.author |
Işık, Aysel
|
|
dc.date.accessioned |
2019-12-10T07:31:06Z |
|
dc.date.available |
2019-12-10T07:31:06Z |
|
dc.date.issued |
2016 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/5211 |
|
dc.description.abstract |
Bir ülkenin geleceği, yetiĢmekte olan nesillerin eğitimine bağlıdır.Ancak
eğitimle ülkemizin geliĢmesine ve daha refah düzeye gelmesini sağlayabiliriz.
Buradaki en büyük sorumluluk ise öğretmenlerimize aittir. Öğretmenlerimizin
daha hevesli, azimli ve üretken olması örgütsel bağlılıklarına bağlıdır.
ÇalıĢmada branĢ öğretmenlerinin örgütsel bağlılıklarının eğitim kurumlarının
amaçları doğrultusunda olup olmadığı incelenmekte ve bireylerin demografik ve
mesleki özelliklerinin örgütsel bağlılıkları üzerinde etkisi olup olmadığı
araĢtırılmıĢtır. Bu amaçla Ġstanbul Fatih ilçesindeki ilköğretim okullarında
görev yapan branĢ öğretmenleri seçilmiĢ ve bunlara ilgili anket formundaki
sorular sorulmuĢtur. AraĢtırma kapsamında branĢ öğretmenlerinin örgütsel
bağlılık ölçeğine iliĢkin önermelere katılım dereceleri incelenmiĢ ve branĢ
öğretmenlerinin demografik özelliklerinin örgütsel bağlılıklarına iliĢkin
tutumlarında farklılaĢma yaratıp yaratmadığı araĢtırılmıĢtır. Toplanan verilerin
SPSS 22.0 istatistik paket programı ile çözümlenmesi yapılmıĢtır.
ÇalıĢmada branĢ öğretmenlerinin demografik özelliklerinin, örgütsel bağlılık
tutumları arasında istatistiksel açıdan anlamlı farklılık bulunmadığı ancak
öğretmenlerin ekonomik kaygı ve beklentilerinin örgütsel bağlılıklarını önemli
derecede etkilediği görülmüĢtür. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |
dc.subject |
Branş öğretmeni |
tr_TR |
dc.subject |
Örgütsel bağlılık |
tr_TR |
dc.subject |
Demografik özellik |
tr_TR |
dc.subject |
Branch teachers |
tr_TR |
dc.subject |
Organizational commitment |
tr_TR |
dc.subject |
Demographic characteristics |
tr_TR |
dc.title |
BRANŞ ÖĞRETMENLERİNİN DEMOGRAFİK VE MESLEKİ ÖZELLİKLERİNE GÖRE |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
The future of a country depends on the education of the next generation. We can
only provide the development and the welfare of the country with education.
The biggest responsibility here belongs to our teachers. To be more eager,
ambitious and productive for our teachers depends on organizational
commitment.
In this study, it is researched if organizational commitment of branch teachers
are in line with the purposes of educational institutions and it is examined if
demographical and commercial characteristics of branch teachers have an effect
on their organizational commitment. For this purpose, 402 branch teachers who
work at secondary schools and high schools in Fatih district are randomly
selected and the questions on the survey form are asked to them. Within the
context of research, the participation levels to suggestions about organizational
commitment of branch teachers have been examined and it is researched if
demographic characteristics of branch teachers create differentiation in their
attitudes towards their organizational commitment. The analysis of collected
data have been made with SPSS 22.0 statistics software.
In this study, it has been revealed that there is no significant discrepancy
between the organizational commitment attitudes and demographic
characteristics of branch teachers. However, it is obviously revealed that
economic anxiety and expectations affect organizational commitment
significantly. |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
1 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
116 |
tr_TR |
dc.identifier.bibliographictag |
Işık, Aysel, BRANŞ ÖĞRETMENLERİNİN DEMOGRAFİK VE MESLEKİ ÖZELLİKLERİNE GÖRE(2016), İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |