dc.contributor.author |
Büyüksarı, Ayşe
|
|
dc.date.accessioned |
2019-12-02T08:16:47Z |
|
dc.date.available |
2019-12-02T08:16:47Z |
|
dc.date.issued |
2015 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/5204 |
|
dc.description.abstract |
Disiplin, okulda, sınıflarda öğrencinin eğitim-öğretim hayatına yaptırım katan bir
kavramdır. Okulda disiplini oluşturmak ve uygulamak eğitimcilerin üzerinde
uğraştıkları en önemli sorunlardan biridir. Disiplin sadece uygulanacak sıradan
kurallar olarak görülmemelidir. Disiplin, eğitimin bir parçası haline gelmeli,
öğrencinin günlük hayatta da uygulaması gereken davranışlar halini almalıdır.
Disiplin anlayışı her şeyde olduğu gibi hızla değişmektedir. Geçmişten günümüze
disiplin olayına paralel olarak, denetimin mutlaka var olması ve okul yöneticileri
tarafından uygulanması gerekmektedir.
Bu araştırmanın amacı, okul yöneticilerinin disiplin yaklaşımlarının öğretmenlere
göre nasıl olması gerektiğinin araştırılmasıdır. Bu araştırma, genel tarama modelinde
nicel bir çalışmadır. Veriler 2013-2014 eğitim-öğretim yılında İstanbul ili Başakşehir
ilçesine bağlı 4 Anadolu Lisesi, 4 Meslek Lisesinde olmak üzere toplam 8
ortaöğretim kurumunda görev yapan 82 öğretmenin görüşlerinden elde edilmiştir.
Veri toplama aracı olarak; İlköğretim okulu yöneticilerinin “Okuldaki disiplin
yaklaşımları ölçeği” (Özcan,H.Ö.2008) ,kullanılmıştır. Veriler SPSS 22 for Windows
programı kullanılarak t-testi ve tek yönlü varyans analizi ile değerlendirmeye
alınmıştır.
Yapılan analizler sonucunda, cinsiyet, mesleki kıdem değişkenleri temel alındığında
öğretmenlerin, okul müdürlerinin disiplin yaklaşımlarına yönelik tutumlarının
genellikle olumsuz olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenler, okul müdürünün
okulda disiplin uygularken adaletli davrandığına, okul müdürü, disiplin kurallarına
uygun davranmayan astlarının tutumlarının nedenlerini araştırdığına, okul
müdürünün disiplin kurallarına uygun davranmayan astlarını istenen davranışları
yapacak şekilde yetiştirdiğine, okul müdürü, disiplin kurallarına uygun davranmayan
astlarının sorunlarını çözmek için onlara kılavuzluk yaptığına katılmamaktadır. Çalışma sonucunda ulaşılan öneriler ise; yöneticiler, öğretmenlere güvenmeli,
onların öz denetimli olduğuna inanmalı, yöneticiler öğretmenlerin disiplin kurallarına
ne derece uyduklarını düzenli ve sürekli kontrol etmeli ve kontrol neticesinde
kurallara uyan öğretmenler ödüllendirilmelidir. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |
dc.subject |
Yönetim |
tr_TR |
dc.subject |
Yönetici |
tr_TR |
dc.subject |
Liderlik |
tr_TR |
dc.subject |
Disiplin |
tr_TR |
dc.subject |
Management |
tr_TR |
dc.subject |
Manager |
tr_TR |
dc.subject |
Leadership |
tr_TR |
dc.subject |
Discipline |
tr_TR |
dc.title |
OKUL YÖNETİCİLERİNİN DİSİPLİN YAKLAŞIMLARI |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
Discipline is a concept that makes inverstment to the educational life of students in
classes and schools. Creating and applying discipline in schools is one of the most
important issues that educators deal with. Discipline should not be regarded as just
ordinary rules that will be applied. Discipline must become a part of education and it
must take the form of behaviours that students practice in daily life. Disciplinary
approach has been changing rapidly as everything else. In parallel with the
disciplinary incidents from past to present, the control must exist absolutely and it
should be implemented by school administrators.
The aim of this study is to investigate how the disciplinary approach of school
administrators should be according to the teachers. This research is a quantative
study in general screening model. The data were obtained from the views of 82
teachers working at 4 High Schools and 4 Vocational High Schools including a total
of 8 High Schools in Başakşehir district of İstanbul. As a data collection tool, “The
scale of disciplinary approaches in school” (Özcan,H.Ö.2008) was used. Data were
evaluated by t-test and one-way analysis of variance using SPSS 22 for Windows
software
As a result of the analysis, it was concluded that when gender and seniority variables
were based, the attitudes of teachers towards disciplinary approaches of school
principals were generally negative. Teachers do not believe that school principles
treat fairly when applying discipline in schools; research the cause of the attitude of
their subordinates who act inappropriately to disciplinary rules; train their
subordinates who act inappropriately to disciplinary rules in order to to let them to
make desired behaviors and guide their subordinates who do not comply with the
disciplinary rules to solve the problems. The recommendations reached at the end of the study; administrators should trust
teachers and should believe in teachers’ being self-controlled. Managers should
check regularly and constantly to what extent teachers obey the rules of discipline
and as a result of the control, teachers who comply with the rules should be
rewarded. |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
1 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
64 |
tr_TR |
dc.identifier.bibliographictag |
Büyüksarı, Ayşe, OKUL YÖNETİCİLERİNİN DİSİPLİN YAKLAŞIMLARI(2015), İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |