DSpace Repository

Bir Eğitim Liderliği Örneğinde, Disleksi Vakası

Show simple item record

dc.contributor.author Kolburan, Şahide Güliz
dc.contributor.author Erbay, Elif Özge
dc.date.accessioned 2019-06-28T13:48:27Z
dc.date.available 2019-06-28T13:48:27Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation 1 tr_TR
dc.identifier.issn 2149-7206
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/2487
dc.description.abstract Öğrenme bozuklukları genellikle geç tanınan bu nedenle de uzman yardımı alma konusunda geç kalınan bir durum olmakta, bu da hem tedavi sürecini güçleştirmekte hem de beraberinde pek çok psikolojik gelişim sorununu getirmektedir. Kimlik gelişimi sürecinde yaşanan olumsuzluklar çocukların kaybedilmesine kadar varan sonuçlar oluşturmaktadır. Bu konuda hem aile hem de okula düşen görevler bulunmaktadır. Ailelerin durumu kabullenmeleri ve öğretmenlerin de öğrenme bozuklukları konusunu tanıma ve bir uzmanla işbirliği yapabilecek düzeyde konuya hakim olmaları gerekmektedir. Öğrenme güçlüğünün herhangi bir türü zamanında tanınamadığında, çocuk için psikolojik ve sosyal gelişim anlamında çok daha büyük sorunlar gelişmekte, tedavi edilebilir ve uyumu kolayca sağlanabilir bir bozukluk, bir çocuğun sosyal ve psikolojik anlamda yitirilmesine kadar yol açabilmektedir. Eğitim liderliği bu sürecin başlatılması ve yönetilmesinde büyük önem taşımaktadır. Amaç: Öğrenme bozukluklarının tanınması ve yaklaşım yöntemlerine dikkat çekmektir. Materyal: “Her Çocuk Özeldir” adlı 2007, Hindistan yapımı, Aamir Khan yönetmenliğindeki 165 dakikalık bir filmdir. Metot: Söylem analizi yoluyla niteliksel araştırma tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher İstanbul Aydın Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Aydın İnsan ve Toplum Dergisi tr_TR
dc.subject Özgül öğrenme bozukluğu (Disleksi) tr_TR
dc.subject Kaynaştırma eğitimi tr_TR
dc.subject Eğitim liderliği tr_TR
dc.subject Learning disorders tr_TR
dc.subject Dyslexia tr_TR
dc.subject İnclusive education tr_TR
dc.subject Educational leadership tr_TR
dc.title Bir Eğitim Liderliği Örneğinde, Disleksi Vakası tr_TR
dc.type Article tr_TR
dc.description.abstractol Learning disorders are usually recognized too late to refer children for professional help. For this reason treatment process is getting more difficult, since it brings many psychological development problems. Due to negative experiences during their personality development, some of these children are lost. So, both family and school have important duties. Families should accept the problem and teachers should be able to recognize learning disorders so that they can cooperate with professionals. Early recognition is critical for all types of learning disorders. Otherwise, psychological and sociological developmental problems will be greater than the disorder itself, and this makes children’s adaptation process so hard. Educational leadership is very important to start and manage this process. Aim of this study is getting attention for early recognition of the learning disorders and treatment approaches. Material: “Taare Zameen Par”, 2007, 165 min.. India production movie by Aamir Khan. Method: Qualitative research with discourse analysis tr_TR
dc.publisher.issue 1 tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber 1 tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber 31 tr_TR
dc.identifier.bibliographictag Kolburan, Şahide Güliz, Erbay, Elif Özge, Bir Eğitim Liderliği Örneğinde, Disleksi Vakası(2015), İstanbul Aydın Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Aydın İnsan ve Toplum Dergisi tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account