dc.contributor.author |
Kolburan, Şahide Güliz
|
|
dc.contributor.author |
Erbay, Elif Özge
|
|
dc.date.accessioned |
2019-06-28T13:48:27Z |
|
dc.date.available |
2019-06-28T13:48:27Z |
|
dc.date.issued |
2015 |
|
dc.identifier.citation |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.issn |
2149-7206 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/2487 |
|
dc.description.abstract |
Öğrenme bozuklukları genellikle geç tanınan bu nedenle de uzman
yardımı alma konusunda geç kalınan bir durum olmakta, bu da hem tedavi
sürecini güçleştirmekte hem de beraberinde pek çok psikolojik gelişim
sorununu getirmektedir. Kimlik gelişimi sürecinde yaşanan olumsuzluklar
çocukların kaybedilmesine kadar varan sonuçlar oluşturmaktadır. Bu
konuda hem aile hem de okula düşen görevler bulunmaktadır. Ailelerin
durumu kabullenmeleri ve öğretmenlerin de öğrenme bozuklukları
konusunu tanıma ve bir uzmanla işbirliği yapabilecek düzeyde konuya
hakim olmaları gerekmektedir. Öğrenme güçlüğünün herhangi bir türü
zamanında tanınamadığında, çocuk için psikolojik ve sosyal gelişim
anlamında çok daha büyük sorunlar gelişmekte, tedavi edilebilir ve
uyumu kolayca sağlanabilir bir bozukluk, bir çocuğun sosyal ve psikolojik
anlamda yitirilmesine kadar yol açabilmektedir. Eğitim liderliği bu sürecin
başlatılması ve yönetilmesinde büyük önem taşımaktadır.
Amaç: Öğrenme bozukluklarının tanınması ve yaklaşım yöntemlerine
dikkat çekmektir.
Materyal: “Her Çocuk Özeldir” adlı 2007, Hindistan yapımı, Aamir Khan
yönetmenliğindeki 165 dakikalık bir filmdir.
Metot: Söylem analizi yoluyla niteliksel araştırma |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
İstanbul Aydın Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Aydın İnsan ve Toplum Dergisi |
tr_TR |
dc.subject |
Özgül öğrenme bozukluğu (Disleksi) |
tr_TR |
dc.subject |
Kaynaştırma eğitimi |
tr_TR |
dc.subject |
Eğitim liderliği |
tr_TR |
dc.subject |
Learning disorders |
tr_TR |
dc.subject |
Dyslexia |
tr_TR |
dc.subject |
İnclusive education |
tr_TR |
dc.subject |
Educational leadership |
tr_TR |
dc.title |
Bir Eğitim Liderliği Örneğinde, Disleksi Vakası |
tr_TR |
dc.type |
Article |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
Learning disorders are usually recognized too late to refer children for
professional help. For this reason treatment process is getting more difficult,
since it brings many psychological development problems. Due to negative
experiences during their personality development, some of these children
are lost. So, both family and school have important duties. Families should
accept the problem and teachers should be able to recognize learning
disorders so that they can cooperate with professionals. Early recognition
is critical for all types of learning disorders. Otherwise, psychological and
sociological developmental problems will be greater than the disorder
itself, and this makes children’s adaptation process so hard. Educational
leadership is very important to start and manage this process.
Aim of this study is getting attention for early recognition of the learning
disorders and treatment approaches.
Material: “Taare Zameen Par”, 2007, 165 min.. India production movie by
Aamir Khan.
Method: Qualitative research with discourse analysis |
tr_TR |
dc.publisher.issue |
1 |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
1 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
31 |
tr_TR |
dc.identifier.bibliographictag |
Kolburan, Şahide Güliz, Erbay, Elif Özge, Bir Eğitim Liderliği Örneğinde, Disleksi Vakası(2015), İstanbul Aydın Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Aydın İnsan ve Toplum Dergisi |
tr_TR |