dc.contributor.author |
Gözüküçük, Meral
|
|
dc.contributor.author |
Kıran, Hüseyin
|
|
dc.date.accessioned |
2019-06-27T13:12:46Z |
|
dc.date.available |
2019-06-27T13:12:46Z |
|
dc.date.issued |
2016 |
|
dc.identifier.citation |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.issn |
2458-7818 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/2478 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmanın amacı, anadili Türkçe olmayan ilkokul birinci sınıf öğrencilerinin
ilkokuma yazma öğretiminde karşılaştıkları sorunları belirlemektir.
Araştırmanın yürütülmesinde nicel araştırma modellerinden genel tarama
modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2012-2013 Eğitim-Öğretim
yılında Diyarbakır il merkezi, ilçe merkezleri, beldeleri ve köylerindeki
ilkokullarda görev yapan ve oranlı küme örnekleme yoluyla seçilen 705
birinci sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, araştırmacı
tarafından geliştirilen “Anadili Türkçe Olmayan İlkokul Öğrencilerine İlkokuma
Yazma Öğretiminde Karşılaşılan Sorunlar Ölçeği (ATOİYSÖ)”
aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmanın veri kaynağını ölçekle toplanan
veriler oluşturmaktadır. Verilerin analizinde, betimsel istatistik teknikleri
kullanılmıştır. Anadili Türkçe olmayan ilkokul birinci sınıf öğrencilerinin
sınıf öğretmenlerinin ilkokuma yazmaya hazırlık boyutunda karşılaştıkları
sorunlar konusunda ölçekteki görüşlerinin aritmetik ortalamasına göre
sorunların en önemlisi “Öğrenciler dil probleminden dolayı söyleneni
anlamakta güçlük çekiyor” şeklindedir. Anadili Türkçe olmayan ilkokul
birinci sınıf öğrencilerinin sınıf öğretmenlerinin seslerden heceler, kelimeler,
cümleler ve metin oluşturma alt boyutunda karşılaştıkları sorunlar
konusunda ölçekteki görüşlerinin aritmetik ortalamasına göre sorunların
en önemlisi “Anadili Türkçe olmayan öğrenciler, kelime dağarcığı yeterince
zengin olmadığı için cümle kurarken zorlanıyor.” şeklindedir. Anadili
Türkçe olmayan ilkokul birinci sınıf öğrencilerinin sınıf öğretmenlerinin
okuryazarlığa ulaşma boyutunda karşılaştıkları sorunlar konusunda ölçek- teki görüşlerinin aritmetik ortalamasına göre sorunların en önemlisi “Anadili
Türkçe olmayan öğrenciler kelimeleri anlamlandıramadıkları için yavaş
yazıyor.” şeklindedir. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
İstanbul Aydın Üniversitesi Aydın TÖMER Dil Dergisi |
tr_TR |
dc.subject |
Anadili |
tr_TR |
dc.subject |
İlkokuma yazma öğretimi |
tr_TR |
dc.subject |
Sorun |
tr_TR |
dc.subject |
Mother tongue |
tr_TR |
dc.subject |
Elementary literacy teaching |
tr_TR |
dc.subject |
İssue |
tr_TR |
dc.title |
Anadili Türkçe Olmayan İlkokul Öğrencilerine İlkokuma Yazma Öğretiminde Karşılaşılan Sorunlar |
tr_TR |
dc.type |
Article |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
The purpose of the study is to determine the issues first grade students
whose mother tongue is not Turkish face in elementary literacy teaching.
General screening model among quantitative research models was used as
the research methodology. The proportional cluster sample of the research
consisted of 705 first-grade teachers who worked in Diyarbakır city centre,
provincial centres, towns, and villages in the 2012-2013 academic year.
The data of the research was collected using “Issues Faced in Elementary
Literacy Teaching to Students whose Mother Tongue is not Turkish Scale
(EWTSMTS)” developed by the researcher. Descriptive statistics techniques
were used to analyze the data. The most important issue according to the
mean score of the views of the first grade teachers in teaching elementary
literacy preparation dimension in the scale is: “Students have difficulty
understanding what is being said due to a language barrier”. The most
important issue according to the mean score of the views of the first grade
teachers when forming syllables from sounds, words, sentences and text
sub dimension in the scale is: “Students whose mother tongue is not
Turkish have difficulties forming sentences due to insufficient vocabulary
knowledge”. The most important issue according to the mean score of the
views of the first grade teachers in reaching literacy dimension in the scale
is:” Students whose mother tongue is not Turkish write slowly due to not
being able to make sense out of words”. |
tr_TR |
dc.publisher.issue |
1 |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
56 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
73 |
tr_TR |
dc.identifier.bibliographictag |
Gözüküçük, Meral, Kıran, Hüseyin, Anadili Türkçe Olmayan İlkokul Öğrencilerine İlkokuma Yazma Öğretiminde Karşılaşılan Sorunlar (2016), İstanbul Aydın Üniversitesi Aydın TÖMER Dil Dergisi |
tr_TR |