Abstract:
Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi tarihi oldukça eskidir. Ancak bu
alanda bilimsel nitelik henüz sağlanamamıştır. Bu eksiklik Türkçeyi öğrenmek
isteyen yabancıların sayısının artmasıyla birlikte kendini daha çok
hissettirmektedir.
Bilimselliğin sağlanabilmesi için öncelikle alan uzmanlarının yetiştirilmesine
ağırlık verilmesi gerekir. Yabancılara Türkçe öğretimi uzmanları
yetiştirmeye yönelik ilk çalışmalara Gazi Üniversitesi’nde 1992 yılında
“Yabancılara Türkçe Öğretimi” dersleriyle başlanmıştır. Ancak bu alanda
uzmanlaşmanın sağlanabilmesi için bir dersle sınırlı etkinliklerin yeterli
olmadığı açıktır. Yabancılara Türkçe Öğretimi lisans programlarının açılması
çeşitli dönemlerde önerilmişse de hayata geçememiştir. Ayrıca her
ne kadar Yabancılara Türkçe Öğretimi Ana Bilim Dalı’nın yüksek lisans
ve doktora programları birçok üniversitede açılmış olsa da henüz bilimsel
bakış açısıyla konunun ele alınmadığı görülmektedir.
Bu çalışmada yabancılara Türkçe öğretiminde uzmanlık sorunu ele alınmış
ve bu konuda çeşitli önerilerde bulunulmuştur.