dc.contributor.author |
Genç, Gülin Sevi
|
|
dc.contributor.author |
Aydın, Ganime
|
|
dc.date.accessioned |
2019-06-27T11:14:24Z |
|
dc.date.available |
2019-06-27T11:14:24Z |
|
dc.date.issued |
2015 |
|
dc.identifier.citation |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/2465 |
|
dc.description.abstract |
Mesleki Gelişim Seminerler Çalışmaları, eylül ve haziran aylarında 15
günlük süreçte öğretmenlere yönelik olarak gerçekleştirilen çalışmaları
içermektedir. Araştırmada; öğretmenlerin, mesleki çalışmalar hakkındaki
görüşlerini ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Evreni İstanbul ili, örneklemi
Bahçelievler ilçesinde bulunan ilkokul ve ortaokullarda görev yapmakta
olan öğretmenlerden oluşturmaktadır. Araştırma, keşfedici sıralı modelde,
karma yöntemle gerçekleştirilmiştir. Nitel bölümde; nicel yöntemde
kullanılacak anketi geliştirmek için kullanılacak 65 katılımcıya yüz yüze,
yarı yapılandırılmış form uygulanmış, elde edilen veriler içerik analizi
yapılarak değerlendirilmiştir. Nicel bölümde; araştırmacılar tarafından
hazırlanmış, güvenirliği 0,95 olarak bulunan “Mesleki Gelişim Seminer
Çalışmalarını Değerlendirme” ölçeğine 459 katılımcıya uygulanmış,
ölçekten elde edilen veriler frekans ve yüzde değerleri, aritmetik ortalama,
T-testi ve one-way ANOVA testi kullanılarak çözümlenmiştir.
Araştırmanın amaca uygunluk boyutunda, hizmet yılı değişkenine göre
20 yıl üzeri lehine anlamlı bir farka rastlanmış, çalışmaların “amacına
ulaşmayan program” olduğu tespit edilmiştir. İçerik uygunluğu boyutunda
içeriklerin “yetersiz ve bilinen konuların tekrarı” olduğu tespit edilmiştir.
Süreç uygunluğu boyutunda, yöneticiler ve 51 yaş üstü öğretmenler lehine
anlamlı bir farka rastlanmış, sürecin “verimsiz ve zaman kaybı” olduğu
tespit edilmiştir. Öğreticilerin uygunluğu boyutunda bekârlar lehine
anlamlı bir fark görülmüştür. Yöntem ve tekniklerin uygunluğu boyutunda,
erkeklerin ve öğretmenlerin lehine anlamlı bir fark görülmüş, yöntem ve tekniklerin “sıkıcı, tek taraflı ve uygulamadan çok teorik bilgiye dayalı”
olduğu tespit edilmiştir. Ortam ve teknik altyapı uygunluğu boyutunda
erkekler, bekârlar ve yöneticiler lehine anlamlı fark görülmüş, “çalışma
ortamının teknolojiden uzak” olduğu tespit edilmiştir. İhtiyaç uygunluğu
boyutunda çalışmaların öğretmen ihtiyaçlarına uygun hazırlanmadığı
tespit edilmiştir. Sonuçların amaca uygunluğu boyutunda yöneticiler, 51
ve üzeri yaş öğretmenler ve lisansüstü eğitim mezunları lehine anlamlı
fark görülmüş, çalışma sonuçlarının “uygulamadan uzak ve formalite”
olduğu tespit edilmiştir. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.subject |
Mesleki Çalışma |
tr_TR |
dc.subject |
Mesleki Gelişim |
tr_TR |
dc.subject |
Seminer |
tr_TR |
dc.subject |
Hizmet İçi Eğitim |
tr_TR |
dc.subject |
Öğretmen Yeterlilikleri |
tr_TR |
dc.subject |
Occupational study |
tr_TR |
dc.subject |
Career Development |
tr_TR |
dc.subject |
Seminar |
tr_TR |
dc.subject |
In-service Training |
tr_TR |
dc.subject |
Instructor Capabilites |
tr_TR |
dc.title |
Mesleki Gelişim Seminer Çalışmalarının Öğretmenler Tarafından Değerlendirilmesi Örneklemi |
tr_TR |
dc.type |
Article |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
Career Development Seminars include studies for teacher for fifteen days
both in June and September. It is aimed in the studies that teachers should
state their ideas about the career development. Its population is made up of
the teachers working in Istanbul and its sample is made up of the teachers
working at primary and secondary schools in Bahcelievler. The research
has been carried out by mixed method in exploratory sequential model. In
qualitative part; half-structured form has been applied face to face to those
65 participants who will be utilised to develop the questionnaire in the
quantitative part. In quantitative part; “Assessment of Career Development
Seminar Studies”, whose reliability value found as 0.95, has been applied
to 459 participants, and datas gained from the scale have been analyzed via
the usage of frequency and percentage values, arithmetic mean, T-test and
one way ANOVA test.
In the expediency aspect of the research, according to the year-in-service
variant, there has been encountered with a significant difference for the
benefit of those who has spent more than 20 years in service, and studies
have been determined as “failing program”. In the content appropriateness
aspect, contents have been described as “insufficent and repetition of
known subjects”. In the process appropriateness aspect, there has been
encountered with a significant difference on behalf of the directors and
teachers above 51-years-old and the process has been determined as
“unproductive and loss of time”. In the instructors’ appropriateness aspect, there is a significant difference on behalf of the singles. In the aspect of
appropriateness of methods and technics, there has been seen an important
difference for the benefit of males and teachers, and methods as well as
technics are determined as “boring, one-sided and theoretical rather than
being practical”. In the aspect of environment and technic infrastructure
appropiateness, there has been seen a significant difference on behalf of
males, singles and directors and environment of study has been described
as “devoid of technology”. In the appropriateness of need aspect, it has
been pointed out that studies havent been prepared fort he needs of the
teacher. In the aspect of results’ appropriateness to the aim, there has been
seen an important difference fort he benefit of the directors, teachers over
51 and postgraduate education experts and the results have been defined as
“away from application and perfunctory.” |
tr_TR |
dc.publisher.issue |
1 |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
1 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
40 |
tr_TR |
dc.identifier.bibliographictag |
Genç, Gülin Sevi, Aydın, Ganime, Mesleki Gelişim Seminer Çalışmalarının Öğretmenler Tarafından Değerlendirilmesi Örneklemi(2015), İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
tr_TR |