Özet:
Bu çalışmanın temel amacı, iç ve dış motivasyonun ana faktörlerini (önemini belirleyerek) çalışanlar için özetlemek ve tanımlamak ve aynı zamanda büyük ve küçük ölçekli şirketlerde çalışanların motivasyon, memnuniyet ve işe bağlılık arasındaki ilişkileri oluşturmaktır bir anket yoluyla. Bu çalışma aynı zamanda çalışanın motivasyonu, kurumun boyutu ve çalışanın durumu gibi çalışan motivasyonunun belirleyicilerinin analizine odaklanmıştır.
Bu çalışma, sorunun ifadesi, değişkenleri, hipotezi ve çalışmanın organizasyonu gibi farklı önemli noktaları içeren ilk bölümüyle başlar.
Söz konusu değişkenler kullanılarak anketin soruları oluşturulmakta ve iki farklı şirketin çalışanları tarafından doldurulmaktadır.
Araştırmacının varsayılan varsayımları Chi-Square testi ile test edildi ve elde edilen s Cramer's V. sonuçlarıyla desteklendi. Sonuçlar, motivasyonun çalışanların işlerini daha iyi yapabilmeleri için önemli bir sorun olduğunu ve bunun şirketin ne kadar büyük ve küçük olduğu, çalıştığınız pozisyon veya cinsiyetiniz olduğuna bağlı olmadığını göstermektedir.