DSpace Repository

TÜRKİYE’DE KISA SÜRELİ DİNAMİK PSİKOTERAPİ EĞİTİM PROGRAMININ İNCELENMESİ: BİR DURUM ÇALIŞMASI

Show simple item record

dc.contributor.author Seki, Abdullah
dc.date.accessioned 2019-06-01T10:25:41Z
dc.date.available 2019-06-01T10:25:41Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/2394
dc.description.abstract Klinik psikoloji ve psikoterapi, psikoloji biliminin önemli bir uygulama alanıdır. Ruh sağlığı sorunu yaşayan bireyler; psikoterapi tedavisini, hastalığın nüks ihtimalinin düşük olması ve yan etkisinin olmaması nedeniyle talep edebilmektedirler. Son elli yıl içinde psikoterapi ekollerinde hızlı bir artış söz konusu olmuştur. Yapılan önemli meta-analizlerde Kısa Süreli Dinamik Psikoterapinin (KSDP) tedavide önemli başarılar sağladığı kanıtlanmıştır. Dinamik ve farklı psikoterapi uygulamalarını içeren KSDP’nin ülkemizde yaygınlaşmasının önemli olduğu söylenebilir. Bu araştırmada, Türkiye’de KSDP Eğitim Programı kursiyer ve psikoterapist görüşleri çerçevesinde incelenmiştir. Araştırma nitel araştırma metodolojisinde durum çalışmasına göre dizayn edilmiş olup, kursiyer ve psikoterapistlerin görüşleri yarıyapılandırılmış görüşme formu ile alınmıştır. Elde edilen veriler içerik analizine tabi tutularak kodlar, alt tema ve temalar oluşturulmuştur. Doğrudan alıntılar ile tablolaştırılarak sunulmuştur. Araştırma sonucunda, KSDP eğitim programı ile ilgili olarak; hedeflerin gerçekleştirme düzeyi, eğitim programının içeriği, ortam, dokümantasyon ve materyal, süpervizyon ve öğretim stratejileri ana temalarında görüşler ortaya çıkmıştır. Psikoterapist görüşleri bağlamında ise tedavide etkili olması, uygulama protokolü/çerçevesi, klinik müdahale tercihleri/biçimleri, yetkinlik ve yeterlik, hastanın iyi olma süreci, sonlandırma temalarına ulaşılmıştır. Katılımcılar eğitim programının vaka örneklerini, psikoterapi uygulamalarını, psikoterapist eylemleri ve deneyimlerini içerecek şekilde organize edilmesi gerektiğini, eğitim ortamı, eğitim dokümantasyonu ile kullanılan eğitim araç ve teknolojilerinin buna uygun hazırlanması gerektiğini, KSDP’nin oldukça etkili olduğunu, etkili olmasında dinamik psikoterapi ağırlıklı ve danışanın ihtiyacına göre integratif uygulamaları içermesinin, terapötik ittifaka, transferansa ve yeni deneyime odaklanılmasının etken olduğunu, psikoterapide kalma oranının yüksek olduğunu belirtmişlerdir. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ tr_TR
dc.subject Kısa Süreli Dinamik Psikoterapi tr_TR
dc.subject Eğitim Programı tr_TR
dc.subject Psikoterapi tr_TR
dc.subject Etklilik tr_TR
dc.subject Durum Çalışması tr_TR
dc.subject Time Limited Dynamic Psychotherapy tr_TR
dc.subject Curriculum tr_TR
dc.subject Psychotherapy tr_TR
dc.subject Effectiveness tr_TR
dc.subject Case Study tr_TR
dc.title TÜRKİYE’DE KISA SÜRELİ DİNAMİK PSİKOTERAPİ EĞİTİM PROGRAMININ İNCELENMESİ: BİR DURUM ÇALIŞMASI tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.description.abstractol Clinical psychology and psychotherapy are important areas of application of psychology. Individuals who have a mental health problem; psychotherapy treatment because of the low probability of recurrence of the disease and the absence of side effects. Within the last fifty years there has been a rapid increase in the psychotherapy schools. In key meta-analyzes made, it has been proven that Time Limited Dynamic Psychotherapy (TLDP) has achieved significant success in treatment. It can be said that the dissemination of the TLDP, which includes dynamic and different psychotherapy practices, is important in our country. In this research, TLDP Training Program participants were examined in the framework of psychotherapists in Turkey and opinions. The research was designed according to the case study in the qualitative research methodology and the opinions of the trainees and psychotherapists were taken with the semi-structured interview form. The obtained data were subjected to content analysis and codes, sub-themes and themes were created. Directly quoted with quotations. As a result of the research, regarding the TLDP training program; the level of achievement of the objectives, the content of the training program, the environment, the documentation and materials, the supervision and the teaching strategies. In the context of the psychotherapist's views, the themes of effectiveness in the treatment, application protocol / framework, clinical intervention preferences / forms, competence and competence, patient's wellbeing, termination themes have been reached. Participants should be prepared to include case examples of the training program, psychotherapy practices, psychotherapist actions and experiences, education environment, training documentation and educational tools and technologies used accordingly, TLDP is very effective, dynamic psychotherapy, the inclusion of integrative practices, the focus of therapeutic alliance, transference, and new experimentation is high, and the rate of stay in psychotherapy is high. tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber 1 tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber 268 tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account