DSpace Repository

THE IMPACT OF EDUCATIONAL GAMES AND GENDER ON FIVEYEAR-OLD IRAQI EFL LEARNERS

Show simple item record

dc.contributor.author Al-Zangana, Akram Faraj Ali
dc.date.accessioned 2019-06-01T10:23:26Z
dc.date.available 2019-06-01T10:23:26Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/2393
dc.description.abstract Bu çalışmanın hedefi, eğitsel oyun tekniğinin beş yaş, okul öncesi öğrencilerinin İngilizce kelime öğrenimi üzerindeki tesirini araştırmaktır. Çalışmanın örneklemi ise, 16 erkek ve 16 kız olmak üzere beş yaşında olan toplam 32 özel anaokulu öğrencisinden oluşmaktadır. İki farklı gruba ayrıldılar. Her grup için 16 öğrenci vardı (8 erkek ve 8 kadın). Veri toplama aracı, hazırlanan 36 maddelik Yabancı Dil Olarak İngilizce Kelime Performans Kontrol Listesi’den ibarettir. Altı haftalık bir süre içinde iki gruba Tümüyle Fiziksel Tepki metodu ile resimli kartlarla 36 kelime öğretilmiştir. Deneysel grupta eğitsel oyunları kullanılırmıştır ve kontrol grubunda ise eğitsel oyunları kullanılmamıştır. Deneyim nihayetinde t-test incelemesi yapılmış ve eğitsel oyunları aracıyla öğrenen deneyde konu olan grubun lehine olarak iki grup arasında İngilizce kelime başarısı açısından tesir büyüklüğü aşırı derecede açık bir ihtilaf bulunmuştur. Ayrıca, yabancı dil olarak İngilizce kelime öğrenimine bahsedilen deneysel grupta eğitsel oyunlarıyla ve kontrol grubunda eğitsel oyunları olmaksızın, cinsiyetin tesiri olup olmadığı konusuda da t-testler aracıyla incelenmiştir. Son olarak, bu iki grup için İngilizce kelime öğreniminde anlamsız bir cinsiyet tesiri bulunmuştur. tr_TR
dc.language.iso en tr_TR
dc.publisher ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES tr_TR
dc.subject Yabancı dil olarak İngilizce tr_TR
dc.subject Kelime öğretimi tr_TR
dc.subject Eğitsel oyunlar tr_TR
dc.subject Çok küçük öğrenciler tr_TR
dc.subject Erken çocukluk eğitimi tr_TR
dc.subject English as a foreign language tr_TR
dc.subject Vocabulary teaching tr_TR
dc.subject Educational games tr_TR
dc.subject Very young learners tr_TR
dc.subject Early childhood education tr_TR
dc.subject Total Physical response tr_TR
dc.subject Five-yearoldchildren tr_TR
dc.title THE IMPACT OF EDUCATIONAL GAMES AND GENDER ON FIVEYEAR-OLD IRAQI EFL LEARNERS tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.description.abstractol The present study aimed to investigate the impact of educational games as a significant learning technique in teaching English Vocabulary among five-year old Iraqi EFL learners. The participants of the study were 32 preschool children at Wano private kindergarten. They were divided into two different groups; the experimental group which was taught by educational games and the control group which was exposed to the traditional methods of teaching English vocabulary, there were 16 students for each group (8 male and 8 female). A Checklist was used as Data collection instrument which consist of 36 EFL vocabulary items. At the beginning of the study, they were given a pretest to measure their vocabulary performance. Then, after six weeks of treatment, they were given posttest. The outcomes showed a significance difference between the experimental group and the control group in terms of posttest achievement in English vocabulary scores. Therefore, the educational games proved to be useful in teaching English vocabulary. Furthermore, the influence of gender on five-years-old Iraqi preschool kids in learning new English vocabulary with educational games in the experimental group and without educational games in the control group was conducted by means of independent sample t-tests. The analyzed data showed non-significant gender effect for both groups in learning new English vocabulary. tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber 1 tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber 72 tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account