dc.contributor.author |
Tunçalp, Onur
|
|
dc.date.accessioned |
2019-05-30T14:03:58Z |
|
dc.date.available |
2019-05-30T14:03:58Z |
|
dc.date.issued |
2018 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/2390 |
|
dc.description.abstract |
Son yıllarda, internetin gelişmesi ile birlikte turizm sektöründe faaliyet gösteren
işletmeler bu gelişmeyi değerlendirerek internet üzerinde hizmet veren
çevrimiçi rezervasyon siteleri kurmuşlardır. Bu sayede yerel konaklama
işletmeleri, uluslararası otel zincirleri ile rekabet etme fırsatı elde etmiştir. Ama
konaklama işletmelerinin bu rekabet ortamında turizm müşterilerine ulaşmaları
için, rakiplerinden bir adım önde olmaları zorunlu hale gelmiştir. Bu sebeple,
çevrimiçi rezervasyon sitelerinde, konaklama işletmeleri ürünlerini
pazarlamalarında satış fiyatının uygun olması yanı sıra, sitedeki puanlama
sistemi ve önceden aynı konaklama işletmesinde konaklamış müşterilerin
çevrimiçi sitelerde, otel hakkındaki yorum paylaşımları, yani müşteri yorumları
da diğer turizm müşterilerinin kararlarını etkilemekte büyük etken
oluşturmuştur.
Tez araştırmamız kapsamında ise literatür aşaması iki bölümden oluşmuştur.
Birinci bölümde turizm kavramı, turizmin gelişimi, turizm pazarlaması kavramı
araştırılmıştır. İkinci bölümde internet kavramı ve gelişimi, internet
pazarlaması, e-ticaret ve e-turizm kavramları, gelişimleri incelenmiş ve bunun
sonucunda turizm pazarlamasında çevrimiçi rezervasyon sitelerinin gelişimi,
konaklama işletmeleri için avantajları açıklanmıştır. Tez araştırmasının analiz
kısmında yapılan anket çalışması sonucunda, çevrimiçi rezervasyon
sitelerindeki müşteri yorumları ve puanlama sisteminin otel satış fiyat
tercihlerine nasıl bir etkisi olduğu analizi yapılarak, sonuç kısmında
yorumlanmıştır. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |
dc.subject |
E-Turizm |
tr_TR |
dc.subject |
İnternet Pazarlaması |
tr_TR |
dc.subject |
Turizm Pazarlaması |
tr_TR |
dc.subject |
E-Tourism |
tr_TR |
dc.subject |
Internet Marketing |
tr_TR |
dc.subject |
Tourism Marketing |
tr_TR |
dc.title |
TURİZM PAZARLAMASINDA ÇEVRİMİÇİ SİTELERİNDEKİ MÜŞTERİ YORUMLARI VE PUANLAMA SİSTEMİNİN OTEL SATIŞ FİYAT TERCİHLERİNE ETKİSİ |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
In recent years, the development of the internet has evaluated this development
in the enterprises operating in the tourism sector and established online
reservation sites which serve on the internet. In this regard, local
accommodation businesses have created an opportunity to compete with
international hotel chains. But it has become compulsory for accommodation
companies to be one step ahead of their competitors in order to reach tourism
customers in this competitive environment. For this reason, in addition to the
fact that the sale price is appropriate for the marketing of the accommodation
business products in the online reservation sites, the scoring system and
customer comments on the site are also important factors affecting the decisions
of the other tourism customers.
Within the scope of the research, the literature phase consists of two parts. In
the first part, the concept and development of tourism marketing is investigated.
In the second part, the concept of internet marketing and internet development,
e-commerce and tourism sector: e-tourism concepts, online travel market
development in e-tourism are explained. As a result of the survey conducted in
the analysis of the survey, customers in the online hotel booking site review and
scoring system of preferences Analyzing how sales prices have an impact, were
reviewed at the conclusion. |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
1 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
96 |
tr_TR |