DSpace Repository

KARA FİLM TÜRÜNÜN DİJİTAL OYUNA ETKİSİ BAĞLAMINDA “MAX PAYNE” İNCELEMESİ

Show simple item record

dc.contributor.author Erbaş, Engin Deniz
dc.date.accessioned 2019-05-30T11:40:45Z
dc.date.available 2019-05-30T11:40:45Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/2389
dc.description.abstract Sinema ve dijital oyun benzer sanatsal üretim yöntemlerini kullanan disiplinler arası kültür ürünleridir. Her iki mecra arasındaki paylaşımlar endüstriyel, sanatsal yönden incelemeye değer geniş bir çalışma alanı sunmakta ve akademik alanda da sosyolojiden pedagojiye, iletişimden psikolojiye kadar birçok farklı disiplin tarafından incelenmektedir. Sinema ve dijital oyunların tarihsel, endüstriyel ilişkileri sırasıyla incelenerek, eğlence kültür endüstrisinin bu iki mecrası ortak ve farklı yönleriyle ortaya konulmuştur. Sinemada tür kuramları ve kara türü belirleyen türsel sözleşmeler belirlenerek, dijital oyunlarda ve Max Payne yapımında bu sözleşmeler, sinemada türü belirleyen tanımlara dayanarak sinematografik bir bakış açısı ile tartışılmıştır. Kara filmin türsel özellikleri, bir kara oyun örneği olarak Max Payne yapımında bu türsel sözleşmeler ve dijital oyunların kendi belirleyenleri de gözetilerek soruşturulmuştur. Max Payne yapımlarının dijital oyun ve kara türe kendine özgü katkıları olduğu düşüncesiyle önemsenerek incelenmiştir. Konuyla ilgi araştırmada elde edilen veriler tez dahilinde değerlendirilmiştir. Max Payne’nin Düşüşü yapımının, dil, anlatım, görsel betimleme, kültürel dışavurum gibi film türü kuramlarının, tanım yöntemleri belirlenerek bu yöntemler üzerinden dijital oyunlarda sinematografik tür incelemesi gerçekleştirilmiştir. Dijital oyunlarda tür kavramının belirleyenleri tanımı tartışılarak, elde edilen veriler ve yapılan kaynak taraması sonucunda, dijital oyunlarda tür tartışmasının çözümlemesi yapılmıştır. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ tr_TR
dc.subject Sinema tr_TR
dc.subject Dijital Oyun tr_TR
dc.subject Tür tr_TR
dc.subject Kara Film tr_TR
dc.subject Kara Oyun tr_TR
dc.subject Cinema tr_TR
dc.subject Computer Game tr_TR
dc.subject Genre tr_TR
dc.subject Film Noir tr_TR
dc.subject Game Noir tr_TR
dc.title KARA FİLM TÜRÜNÜN DİJİTAL OYUNA ETKİSİ BAĞLAMINDA “MAX PAYNE” İNCELEMESİ tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.description.abstractol Cinema and computer game are interdisciplinary cultural products that uses same art crafting methods. Interactions with these two subject provides wide range of study in other words; it is studied by many different disciplines such as sociology, pedagogy, psychology and communication. In this thesis, studied similarities and differences based on historical and industrial relation of cinema and computer game which are division of entertainment and culture business. Theory of genre in movies behalf of definition and circums of noir is stated. By using this defination Max Payne discussed with a cinematographic perspective. The rules of film noir and Max Payne which is a sample reflection of computer game are reviewed. Max Payne studied academically with the idea of it is contributors of own genre. The data obtained in this research were evaluated within the thesis. A cinematographic study on The Fall of Max Payne is the main objective of this thesis by using, theorem and definition of expression, verbalism, visual description and cultural expression. The discussion of the genre in computer games is studied by using research based on field definition of genre in computer games. tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber 1 tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber 149 tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account