DSpace Repository

THE IMPACT OF PERCEIVED BRAND PERFORMANCE, BRAND IMAGERY AND EWOM ON CUSTOMER LOYALTY: A CASE STUDY OF FIVE STAR HOTELS IN ISTANBUL

Show simple item record

dc.contributor.author Moshiri, Niloufar
dc.date.accessioned 2019-05-30T11:33:43Z
dc.date.available 2019-05-30T11:33:43Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/2388
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, tüketici odaklı marka değerinin ve electronic ağızdan ağıza (eWOM) pazarlamanın müşteri sadakati üzerindeki etkilerini araştırmakdır. Araştırmada CBBE bileşenleri (marka imajı ve algılanan marka performansı) ile eWOM'un tüketici sadakati üzerindeki etkisini açıklığa kavuşturmak hedefleniyor. Bu faktörler, otelin pazardaki derecelendirmesine dayanan başarısızlığı yahut başarıyı belirler. Tüketici bazlı marka değeri, güçlü bir marka oluşturmak için başarıyı doğrudan etkileyebilir. Bu çalışmanın amacına ulaşmak için, daha önce beş yıldızlı otellerde konaklayan ve 200 kişiden oluşan örneklem kullanılarak seçilen anket yapılmıştır. Elde edilen sonuca göre, tüketici sadakati ile marka tarafından algılanan performans, marka imajı ve eWOM arasında pozitif bir ilişki olduğunu gösteriyor. Sonuç olarak, yukarıdaki faktörlerin hepsi, otele yönelik tüketici sadakatini arttırmaya etki bırakmaktadır. Bu tür araştırma, beş yıldızlı oteller için pazarlama ve marka stratejilerine derinlemesine katkısı olarak gelecek araştırmacılar için yararlı olabilir. Bu çalışma, marka stratejileri belirleme ve tüketici'yi belirli otel markasına sadık kılacak bir araç olarak işlevsel olabilir. Günümüzde en iyi beş yıldızlı oteller, online platformu kullanarak eWOM'a dikkat edip müşterilerinin zihninde yüksek marka performansı ve marka imajına sahip olmuşlar. Bu çalışmada, İstanbul'daki beş yıldızlı oteller arasında tüketici odaklı marka değerinin değişkenleri ile tüketici sadakati konusundaki electronic ağızdan ağıza pazarlama değişkenleri arasındaki ilişkileri incelemek için veriler yer almaktadır. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES tr_TR
dc.subject Tüketici odaklı marka değeri tr_TR
dc.subject Algılanan marka performansı tr_TR
dc.subject Marka imajı tr_TR
dc.subject Müşteri sadakati tr_TR
dc.subject Electronic ağızdan ağıza pazarlama tr_TR
dc.subject Consumer Based Brand Equity tr_TR
dc.subject Perceived Brand Performance tr_TR
dc.subject Brand Imagery tr_TR
dc.subject Customer Loyalty tr_TR
dc.subject Electronic Word of Mouth tr_TR
dc.title THE IMPACT OF PERCEIVED BRAND PERFORMANCE, BRAND IMAGERY AND EWOM ON CUSTOMER LOYALTY: A CASE STUDY OF FIVE STAR HOTELS IN ISTANBUL tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.description.abstractol The aim of this study is to investigate impacts of customer based brand equity and electronic word of mouth (eWOM) on customer loyalty. It clarifies how components of CBBE (brand imagery and perceived brand performance) and eWOM influence on customer loyalty. The factors determine failure or success of hotel based on the scale and rating of the hotel in the market. Consumer based brand equity can directly affect building strong brand and success in the market. To meet the objective of this study, the questionnaire method selected by using the sample of 200 people, who are previously stayed as a guest in five-star hotels. Based on the result, it shows that there are positive relationships between perceived brand performance, brand imagery, eWOM and customer loyalty. As a result, all above factors, influence building strong customer loyalty toward the hotel. This type of study might be useful for future researchers who look in depth toward the marketing and branding strategies for five- star hotels. This study might be functional as a tool for setting branding strategies and making loyal guest to the specific hotel brand. Nowadays the top five-star hotels have high brand performance and strong brand imagery on the mind set of their customers, with taking attention to eWOM by using online platform. The result of this study is to investigate interrelation between impact of perceived brand performance, brand imagery and electronic word of mouth on customer loyalty among five-star hotels in Istanbul. tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber 1 tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber 85 tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account