DSpace Repository

SOSYAL MEDYADA ARAMA MOTORU REKLAMLARI

Show simple item record

dc.contributor.author Akyol, Dilara İrem
dc.date.accessioned 2019-05-30T11:26:29Z
dc.date.available 2019-05-30T11:26:29Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/2386
dc.description.abstract İnternet kullanıcılarının aradıkları her türlü bilgiye arama motorları sayesinde ulaşması, reklamverenler için fırsat yaratarak satın almaya hazır müşterilere doğrudan ürün ve markalarını tanıtma olanağı sağlamıştır. Sosyal Medyada Arama Motoru Reklamları ise, satın almaya hazır müşterilerin arama motorlarında ihtiyaçlarına yönelik arattırdıkları ürün ve hizmetleri, o an satın alma davranışında bulunmadığı durumlarda tüketim güdüsünü harekete geçirme amacıyla inceledikleri ürün ve hizmetlerin reklamlarıyla sosyal medya platformu üzerinde tekrar karşılaşarak hatırlamalarını sağlayarak ve satın almayı etkilemesi amacıyla oluşturulan yeni bir reklam modelidir. Araştırmada kullanılan en önemli materyali, konuyla ilgili uzmanların görüşleri oluşturmaktadır. Araştırma, derinlemesine betimlemeyle katılan görüşmecilerin düşüncelerinden modelleme oluşturarak konunun kapsam ve çerçevesini ortaya çıkartarak tanımsal ve kavramsal temelinin oluşturulması ihtiyacına yönelik hazırlanmıştır. Bu doğrultuda Sosyal Medyada Arama Motoru Reklamlarının genel amaç ve kullanım nedenlerinin başında, hatırlatma sağlayarak satın almayı etkileme olduğu saptanmıştır. Satın almaya olan etkisinin ise genel olarak olumlu düzeyde olsa da sektörden sektöre değişiklik gösterebileceği her marka için olumlu etki yaratmayacağına kanaat getirilmiştir. Kampanya stratejisinin temelinde hedef kitle analizinin iyi segmente edilerek hedefleme üzerine oluşturulması gerektiği ve frekans aralıklarının iyi belirlenerek güncellenmeye önem verilmesi gerektiği sonucuna ulaşılmıştır. Büyük ölçekli kurumsal firmaların bu reklam modeliyle ilgili farkındalık düzeylerinin yüksek olduğunu ve sık sık kullandıklarını fakat küçük ölçekli işletmelerde farkındalığın oluşmadığı da araştırma bulgularında saptanarak, Sosyal Medyada Arama Motoru Reklamlarının ne olduğu ve nasıl uygulandığıyla beraber, reklam modelinin temel taşları oluşturularak kavramsal ve tanımsal olarak ortaya çıkartılmıştır. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ tr_TR
dc.subject Arama Motoru Reklamları tr_TR
dc.subject Sosyal Medya tr_TR
dc.subject Yeniden Hedefleme tr_TR
dc.subject Yeniden Pazarlama tr_TR
dc.subject Search Engine Ads tr_TR
dc.subject Social Media tr_TR
dc.subject Retargeting tr_TR
dc.subject Remarketing tr_TR
dc.title SOSYAL MEDYADA ARAMA MOTORU REKLAMLARI tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.description.abstractol As the internet users can access any kind of information that they search through search engines, it creates opportunity for the advertisers and also provides occasion to promote directly their products and brands to the ready-to-buy customers. “Advertisements of Search Engines in Social Media” has emerged due to the necessity of a new supportive advertising model that make internet users, who are generally not ready to buy immediately, coincide with the product and brand advertisings that the users examine and visit on the social media platforms where they spend most of their time concerning the mobility of consumption motive and effecting the buying behavior in search engine advertising type which provides high profit and positive feedback for any kind of small and large scale enterprises. The most important material in this study is the opinions of the experts in social media advertising. This research created for the necessity of cognitive definition about this subject to find out all content by creating a model from the interpretations of the competent participants. Therefore, the general purpose in social media advertising is affecting the customers by acting as a reminder. This effect is variant from sector through sector but for the most part, it’s positive. The basis of the campaign’s strategy is segment the target audience analysis and indicate frequency range for attach importance to update. Large-scale corporate firms have high awareness in respect to this advertisement model and they use it frequently unlike the small-sized enterprises, and those findings got used in this study for trying to explain what the ads of search engines in social media is and how it is applied. It is aimed to guide the prospective researches by constituting fundamental points concerning this newly launched advertising model. tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber 1 tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber 200 tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account