DSpace Repository

SOSYAL PAZARLAMA KAMPANYALARINDA KAMU SPOTU KULLANIMININ İNCELENMESİ: SİGARAYI BIRAK-HAYATI BIRAKMA KAMPANYASI

Show simple item record

dc.contributor.author Güleç, Vusala
dc.date.accessioned 2019-05-30T11:10:18Z
dc.date.available 2019-05-30T11:10:18Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/2382
dc.description.abstract Sosyal pazarlama; toplumsal bir amaç, düşünce ya da eylemlerin kabul edilebilir hale gelmesi için yapılan pazarlama çalışmalarıdır. Kamu spotları, kamu kurum ve kuruluşları ya da sivil toplum kuruluşları tarafından hazırlanan ya da hazırlatılan, yayınlanmasında kamu yararı olduğuna karar verilen bilgilendirici, eğitici nitelikteki film ve sesler ile alt bantlar olarak tanımlanmaktadır. Bunlar, sosyal pazarlama çalışmaları çerçevesinde en etkili unsurlardan biridir. Bu çalışmanın temel konusunu da sosyal pazarlama ve kamu spotları oluşturmaktadır. Çalışmanın amacı, sosyal pazarlama kampanyalarında kamu spotu kullanımını Sigarayı Bırak, Hayatı Bırakma kampanyası çerçevesinde araştırmaktır. Bu kapsamda öncelikle sosyal pazarlama ve kamu spotuna ilişkin kavramsal ve kuramsal açıklamalara yer verilmiş; ardından Sigarayı Bırak, Hayatı Bırakma kamu spotlarının göstergebilimsel çözümlemesi yapılmıştır. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ tr_TR
dc.subject Kamu Spotu tr_TR
dc.subject Sigarayı Bırak Hayatı Bırakma tr_TR
dc.subject Sosyal Pazarlama tr_TR
dc.subject Sosyal Pazarlama tr_TR
dc.subject Public Service Announcements tr_TR
dc.subject Quit Smoking - Do Not Waste Your Life tr_TR
dc.subject Social Marketing tr_TR
dc.title SOSYAL PAZARLAMA KAMPANYALARINDA KAMU SPOTU KULLANIMININ İNCELENMESİ: SİGARAYI BIRAK-HAYATI BIRAKMA KAMPANYASI tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.description.abstractol Social marketing is a marketing effort which is done to make social purposes, ideas or actions acceptable. Public service announcements are defined as videos, audios and sub-bands which have educational and informative qualities that are decided to have public benefit in their publishing and prepared or ordered by public institutions and organizations or non-governmental organizations. These are amongst the most effective elements in the context of social marketing studies. Social marketing and public service announcements form the main subject of this study. The aim of the study is to research the use of public service announcement in social marketing campaigns within the framework of “Quit Smoking, Do Not Waste Your Life” public service announcements. In this context, conceptual and theoretical descriptions about social marketing and public service announcements are given first. Then semiotic analysis of “Quit Smoking, Do Not Waste Your Life” public service announcements are conducted. tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber 1 tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber 94 tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account