dc.contributor.author |
Güleç, Vusala
|
|
dc.date.accessioned |
2019-05-30T11:10:18Z |
|
dc.date.available |
2019-05-30T11:10:18Z |
|
dc.date.issued |
2018 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/2382 |
|
dc.description.abstract |
Sosyal pazarlama; toplumsal bir amaç, düşünce ya da eylemlerin kabul edilebilir hale
gelmesi için yapılan pazarlama çalışmalarıdır. Kamu spotları, kamu kurum ve
kuruluşları ya da sivil toplum kuruluşları tarafından hazırlanan ya da hazırlatılan,
yayınlanmasında kamu yararı olduğuna karar verilen bilgilendirici, eğitici nitelikteki
film ve sesler ile alt bantlar olarak tanımlanmaktadır. Bunlar, sosyal pazarlama
çalışmaları çerçevesinde en etkili unsurlardan biridir. Bu çalışmanın temel konusunu
da sosyal pazarlama ve kamu spotları oluşturmaktadır. Çalışmanın amacı, sosyal
pazarlama kampanyalarında kamu spotu kullanımını Sigarayı Bırak, Hayatı Bırakma
kampanyası çerçevesinde araştırmaktır. Bu kapsamda öncelikle sosyal pazarlama ve
kamu spotuna ilişkin kavramsal ve kuramsal açıklamalara yer verilmiş; ardından
Sigarayı Bırak, Hayatı Bırakma kamu spotlarının göstergebilimsel çözümlemesi
yapılmıştır. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |
dc.subject |
Kamu Spotu |
tr_TR |
dc.subject |
Sigarayı Bırak Hayatı Bırakma |
tr_TR |
dc.subject |
Sosyal Pazarlama |
tr_TR |
dc.subject |
Sosyal Pazarlama |
tr_TR |
dc.subject |
Public Service Announcements |
tr_TR |
dc.subject |
Quit Smoking - Do Not Waste Your Life |
tr_TR |
dc.subject |
Social Marketing |
tr_TR |
dc.title |
SOSYAL PAZARLAMA KAMPANYALARINDA KAMU SPOTU KULLANIMININ İNCELENMESİ: SİGARAYI BIRAK-HAYATI BIRAKMA KAMPANYASI |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
Social marketing is a marketing effort which is done to make social purposes, ideas
or actions acceptable. Public service announcements are defined as videos, audios
and sub-bands which have educational and informative qualities that are decided to
have public benefit in their publishing and prepared or ordered by public institutions
and organizations or non-governmental organizations. These are amongst the most
effective elements in the context of social marketing studies. Social marketing and
public service announcements form the main subject of this study. The aim of the
study is to research the use of public service announcement in social marketing
campaigns within the framework of “Quit Smoking, Do Not Waste Your Life”
public service announcements. In this context, conceptual and theoretical
descriptions about social marketing and public service announcements are given
first. Then semiotic analysis of “Quit Smoking, Do Not Waste Your Life” public
service announcements are conducted. |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
1 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
94 |
tr_TR |